Италия ограничава лошите отзиви за хотели
Новият закон налага регулации и на платените публикации на инфлуенсърите

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Оставянето на лош отзив от туристически услуги в Италия ще стане все по-трудно ако нов закон, разглеждан в парламента, бъде приет. Подкрепен от министъра на туризма Даниела Сантанче, законът ще задължи порталите за пътувания с ревюта от потребители, като Tripadvisor, да проверяват дали всеки, който оставя отзив, действително е посетил мястото, както и дали не му се плаща, за да пише положителни оценки.
Всички отзиви ще трябва да бъдат потвърдени с валиден документ за самоличност, а рецензентът ще трябва да докаже, че е бил в туристическото заведение в рамките на две седмици след написването на отзива.
Законът, който се очаква да мине през двете камари на парламента без съпротива, има за цел да ограничи нелоялната конкуренция, да разкрие скритата реклама и да изкорени измамите, съобщава CNN.
Днес се прави важна стъпка за защитата на нашия бизнес“, според Сантанче. „Спазваме ангажимента си да защитаваме предприемаческата структура на италианския туризъм, като гарантираме справедлив и прозрачен пазар.“
Тя заяви пред парламента, че „регулаторната намеса“ ще гарантира, че отзивите, които често са основният фактор при вземането на решение за резервация на хотел или ресторант, ще бъдат верни. Това пък ще защити работните места и ще повиши качеството на туризма.
Начинът, по който се пишат отзивите, също ще бъде засегнат, а правото на отговор и искане за премахване на лоши отзиви от хотели или ресторанти също е обхванато в законопроекта.
Той позволява на туристическите организации и да поискат премахването на всички лоши отзиви - дори и верни - след две години, ако проблемът е разрешен.
Какво ще се случи с инфлуенсърите?
Според текстовете на новия закон вече ще бъде забранено да се плаща на някого, за да напише положителна рецензия или да предлага награди, отстъпки и други, за да накарат някого да посети дадено място.
Законът ще бъде първият по рода си в Европа. От Confescercenti Nazionale - асоциация, която представлява малки туристически предприятия, казват обаче, че той не стига достатъчно далеч.
Очаквахме много и намираме малко“, заявяват те след внасянето на законопроекта. „Със сигурност не е достатъчно за ефективно подобряване на системата на италианските микро, малки и средни предприятия.“
Assoutenti - италианската асоциация на организации с нестопанска цел, пък предупреждава, че законопроектът трябва да обхване сайтовете на социалните медии, а не само официалните сайтове за рецензии.
За момента в обхвата на законопроекта попадат само хотели, ресторанти и частни места за настаняване, но в крайна сметка може да обхване стоки и услуги, включително рецензии, оставени на големи международни сайтове, като Amazon.