Италия откри магистрала, строена 54 години
Тя се определя като инженерно чудо със 190 тунела и 480 моста

~ 1 мин.
Италия откри вчера аутобан, чието строителство е отнело 54 години. Магистралата Салерно-Реджо Калабрия трябвало да бъде завършена през 1972 година.
Тя е напълно отворена през 1974 година, с изключение на участък от един километър, засегнат от свлачище, който останал стеснен до 2014 година. Други участъци имали нужда от основен ремонт през последните години.
"Слага се край на сага, започнала през 60-те години и се приключва историята на един проект, който от поколения бе описван като вечно незавършен", заяви вчера Джани Виторио Армани, директор на агенцията за държавни пътища (АНАС – по инициалите на италиански).
На официалната церемония присъстваха премиерът Паоло Джентилони и министърът на транспорта Грациано Делрио.
Датата на откриването бе определена преди 10 месеца от предишния премиер Матео Ренци, който превърна спазването на срока във въпрос на национална чест. Чуждестранни журналисти се смяха на съобщението, а той ги разкритикува.
Остава обаче доста голяма доза скептицизъм относно това дали наистина е готова магистралата.
Местният вестник "Кориере дела Калабрия" публикува през уикенда видео, на което се виждат няколко ограничения на трафика в едната лента и ограничения на скоростта, което подсказва, че магистралата все още има нужда от доста работа.
АНАС описва 443-километровата магистрала като инженерно чудо, включващо 190 тунела и 480 моста, виадукта и детелини на две нива през планински терен.
Калабрия има нужда от по-добра инфраструктура. Регионът, който е на върха на италианския ботуш, е най-бедният в страната и е известен с мафията си Ндрангета - един от най-големите в света организатори на трафика на кокаин.
Тя е напълно отворена през 1974 година, с изключение на участък от един километър, засегнат от свлачище, който останал стеснен до 2014 година. Други участъци имали нужда от основен ремонт през последните години.
"Слага се край на сага, започнала през 60-те години и се приключва историята на един проект, който от поколения бе описван като вечно незавършен", заяви вчера Джани Виторио Армани, директор на агенцията за държавни пътища (АНАС – по инициалите на италиански).
На официалната церемония присъстваха премиерът Паоло Джентилони и министърът на транспорта Грациано Делрио.
Датата на откриването бе определена преди 10 месеца от предишния премиер Матео Ренци, който превърна спазването на срока във въпрос на национална чест. Чуждестранни журналисти се смяха на съобщението, а той ги разкритикува.
Остава обаче доста голяма доза скептицизъм относно това дали наистина е готова магистралата.
Местният вестник "Кориере дела Калабрия" публикува през уикенда видео, на което се виждат няколко ограничения на трафика в едната лента и ограничения на скоростта, което подсказва, че магистралата все още има нужда от доста работа.
АНАС описва 443-километровата магистрала като инженерно чудо, включващо 190 тунела и 480 моста, виадукта и детелини на две нива през планински терен.
Калабрия има нужда от по-добра инфраструктура. Регионът, който е на върха на италианския ботуш, е най-бедният в страната и е известен с мафията си Ндрангета - един от най-големите в света организатори на трафика на кокаин.