Каменица вложи 30 млн. евро в пивоварната си в Хасково

Заводът разполага с анаеробен реактор, който ще пречиства отпадъчните води до 60% и ще сведе до минимум замърсяването от производствения процес

Каменица вложи 30 млн. евро в пивоварната си в Хасково

Снимка: Стоян Йотов

5704 ~ 2 мин. четене
Автор: Ивайла Раденкова
През последните 18 месеца българската пивоварна „Каменица“ инвестира близо 30 млн. евро  в завода си в Хасково. Освен местни марки като „Каменица“, „Астика“, „Славена“ и „Бургаско“, компанията държи 50% от пазара в обем в премиум сегмента с марките Staropramen, Stella Artois и Beck’s.   



Официалното представяне на инвестициите на компанията се състоя на 28 април 2015 г., като домакини на събитието бяха Генералният директор на Каменица АД Марко Ниавро, Сайман Кокс – Изпълнителен директор, Molson Coors за Европа, посланикът на САЩ Марси Рийс, както и кметът на Хасково – Георги Иванов. На събитието присъстваха и Стефан Димитров, областен председател на КРИБ за региона, и изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции Стамен Янев.



"Направените от нас инвестиции отбелязват желанието ни да се развиваме и да подобряваме производствените си мощности, с което да отговорим по-адекватно на високите очаквания на нашите клиенти и потребители", каза Марко Ниаваро, при откриването на пивоварната.



В завода са вложени 3 милиона евро за анаеробен реактор, който пречиства отпадъчните води. Реакторът ще осигурява пречистването на близо 60% от отпадните води и е част от дългосрочните инвестиции на „Каменица“, които имат за цел да сведат до минимум замърсяването от производствения процес. Също така реакторът ще произвежда биогаз като субпродукт, който може да бъде използван като алтернативно гориво за енергийни нужди на пивоварната. 



Заводът в Хасково има три производствени линии, които произвеждат над 800 млн. литра бира (без да се включва опаковката или амбалажът) на денонощие.



Други 6 млн. от общата инвестиция са реализирани в логистична база, която след направените разширения вече е с обща площ 20 хил. кв. метра. 

„Иновативните, улесняващи работата, високотехнологични съоражения в логистичната база на завода, ще намалят разходите с 10% годишно“, посочи Марко Ниавро на откриването. 



До момента компанията е най-големият работодател за бирената индустрия в България с общо 771 служителя, по последни данни от 2014 година.

От юни 2012-а "Каменица" АД е собственост на една от най-големите пивоварни в света - "Молсън Коорс Брюинг къмпани" (Molson Coors Brewing Company). Тогава тя придоби групата "СтарБев", част от която бе и българското дружество. Molson Coors има разнообразно портфолио от партьорски брандове, като Coors Light, Molson Canadian, Carling, Staropramen. Компанията има бизнес в Канада, САЩ, Великобритания, както и в Централна Европа.




Подкрепи Economic.bg