Къмпингите са една от най-лесните инвестиции в туризма

България може да увеличи поне три пъти броя им

Къмпингите са една от най-лесните инвестиции в туризма
588 ~ 1 мин. четене

Една от най-лесните инвестиции в туризма е тази в разкриването на къмпинги. Това заяви директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов. „Необходимо е единствено да има място за подслон, вода, ток, газификация, тоалетни“, посочи той. По думите му, един къмпинг може да бъде разгънат в рамките на месец, когато има законова регламентация.

Според експерта България може да увеличи поне три пъти броя на къмпингите както по Черноморието, така и във вътрешността на страната. Към момента у нас има близо 27 къмпинга. За сравнение в Македония те са около 60, а в Гърция - над 250.

Драганов коментира, че задачата на държавата е да определи терените - публична държавна собственост, да им даде подходящ статут и да търси инициативи в общините, за да може да се изградят тези места за почивка. Държавата би трябвало и да съдейства с изграждането на подходяща инфраструктура.

„Развитието на къмпингуването ще привлече и световни практики под формата на франчайзинг, а това е най-доброто за всеки бизнес, защото тази форма осигурява 85 процента успеваемост“, коментира още той. Собствениците на имоти са тези, които трябва да определят дали е възможно там да се къмпингува.

Общината и частното лице трябва да преценят как ще се използват подобни терени, ако не искат да се ползват за къмпингуване, да ги оградят, да поставят табела, коментира Драганов и допълни, че в противен случай всеки турист би могъл да разпъне палатка там, пише Дарик.

Подкрепи Economic.bg