Карлос Гон съди Nissan и Mitsubishi за 15 млн. евро
Бившият шеф на Renault-Nissan в момента е под домашен арест в Токио

© ECONOMIC.BG / Nissan Motor
~ 1 мин.
Бившият шеф на Renault-Nissan Карлос Гон, който бе обвинен за укриване на данъци и в момента е под домашен арест в Токио, е завел дело срещу бившите си работодатели Nissan и Mitsubishi. Причината е "неправилно прекратяване на договора с двете компании", предадоха световните медии.
Според адвокатите на Гон автомобилните компании са нарушили договора му, уволнявайки го от съвместното предприятие в Холандия Nissan-Mitsubishi, а Гон е подал оставка от Renault-Nissan, но не и от Nissan-Mitsubishi. Той иска обезщетение в размер на 15 млн. евро.
От компанията обаче оспорват твърденията му и според тях договорът на Гон е бил невалиден, тъй като не е бил одобрен от борда на директорите на Nissan-Mitsubishi.
Бившият шеф на компаниите, който бе арестуван през ноември в Токио, бе уволнен от всички постове, които заемаше в Renault-Nissan. Той получи обвинения за укриване на доходи, финансови злоупотреби и използване на фондове на компанията за лични разходи.
Карлос Гон отрича всички обвинения и твърди, че целият този сценарий е дело на колегите му, които не искат японската компания да се слее с основния си акционер Renault.
Според адвокатите на Гон автомобилните компании са нарушили договора му, уволнявайки го от съвместното предприятие в Холандия Nissan-Mitsubishi, а Гон е подал оставка от Renault-Nissan, но не и от Nissan-Mitsubishi. Той иска обезщетение в размер на 15 млн. евро.
От компанията обаче оспорват твърденията му и според тях договорът на Гон е бил невалиден, тъй като не е бил одобрен от борда на директорите на Nissan-Mitsubishi.
Бившият шеф на компаниите, който бе арестуван през ноември в Токио, бе уволнен от всички постове, които заемаше в Renault-Nissan. Той получи обвинения за укриване на доходи, финансови злоупотреби и използване на фондове на компанията за лични разходи.
Карлос Гон отрича всички обвинения и твърди, че целият този сценарий е дело на колегите му, които не искат японската компания да се слее с основния си акционер Renault.