КЕВР пита „Топлофикация София“ за непрестанните ремонти
Днес в ж.к. "Дървеница" отново са без топла вода, след като лятото тя беше спряна заради ремонт за повече от месец

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) иска от „Топлофикация София“ да разясни какви са причините за честите прекъсвания на топлоподаването в столичния квартал „Дървеница“. Регулаторът е получил сигнали от граждани за продължително прекъсване на топлоподаването към клиентите и затова иска от общинското дружество детайлна информация за това дали ремонтите са били планови или аварийни, абонатите били ли са своевременно уведомени за тях, както и да посочат причините за просрочванията.
КЕВР ще провери документите за всички прекъсвания в посочения район през периода - от 01.05.2020 г. до 01.10.2020 г. Именно тогава ж.к. „Дървеница“ беше сред кварталите, които останаха без топла вода за повече от месец заради „наложително реконструкция на главния топлопровод“. През лятото пoтъpпeвшитe от ремонтите на дружеството бяха „Cтyдeнтcĸи гpaд“, „Дъpвeницa“, „Bитoшa“ и „Maлинoвa дoлинa“.
Днес в „Дървеница“ отново нямат топла вода заради авария на магистрален топлопровод, която обаче от „Топлофикация“ твърдят, че не е свързана с наскоро приключилата реконструкция на главния топлопровод в Студентски град.
Днес е спряно топлоподаването и в южните квартали на София - жк. „Младост”-1, жк. „Мусагеница”, жк. „Дървеница”, жк. „Студентски град”, ж.к „Малинова долина“, кв. „Витоша” и всички резиденции на бул. „Симеоновско шосе”. Аварийните екипи работят за отстраняване на пробива и се полагат максимални усилия до края на деня да приключат ремонтните работи и през нощта поетапно да започне запълването на топлопреносната мрежа.
От КЕВР допълват, че в началото на летните ремонти регулаторът е отправил настоятелен призив към „Топлофикация София“ ЕАД да потърси всички възможности за оптимизация на планираните дейности с цел тяхното изпълнение да бъде максимално ускорено и да не се допуска създаване на обществено напрежение. В тази връзка в писмото на регулатора до ръководството на дружеството се изисква да бъде представен и анализ на причините, довели до удължаване на срока за извършване на плановите ремонти, както и да бъдат посочени начини, средства и срокове за компенсиране на клиентите в случаите на виновно забавяне на възстановяване на топлоподаването.