Китай намери начин да заобиколи европейските мита върху електромобилите
Големите китайски производители изнасят повече хибриди за Европа, за да увеличават пазарния си дял
Големите китайски производители на електрически превозни средства (EV) може да са намерили начин да заобиколят повишените тарифи на Европейския съюз върху електрическите автомобили, като същевременно продължават да разширяват европейския си пазарен дял, предава Euronews.
Компании като BYD, Geely и държавната SAIC увеличават износа си на хибриди за ЕС, главно защото те не подлежат на наложените мита от ЕС. Хибридните автомобили използват както електрически батерии, така и двигатели с вътрешно горене.
Други китайски производители на автомобили също преместиха своите съоръжения за сглобяване и производство на континента, за да намалят допълнително разходите и въздействието на митата.
Очаква се китайските хибридни превозни средства да осигурят силна конкуренция както за японските, така и за европейските модели, като компании като Toyota, Honda и Nissan вече търпят спад в продажбите. Европейските производители на автомобили като Volkswagen също са засегнати.
Китай е изнесъл 65 800 хибридни коли за Европа от юли до октомври тази година, според Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA). Това е над три пъти повече от износа през същия период на миналата година.
BYD предлага хибридни модели като SEAL U DM-i, който ще бъде първият му европейски хибриден модел, както и Song Plus DM-i, докато Geely има plug-in хибридни (PHEV) модели като Galaxy Starship 7, но има и леки хибридни модели като Geely Azkarra. Леките хибридни превозни средства обикновено имат само малък електрически двигател, който се използва за поддържане на традиционен двигател.
SAIC също има много хибридни превозни средства като MG6 PHEV, SAIC Roewe Erx5 Super Hybrid Edition SUV, MG3 HEV и MG EHS Plug-in Hybrid.
ЕС наскоро наложи повишени мита на китайските производители на електромобили, на фона на обвиненията, че китайското правителство субсидира тези производители, като по този начин им позволява да продават продуктите си с големи отстъпки на европейския пазар. Това от своя страна засегна силно вътрешните европейски производители на автомобили, които ЕС се стреми да защити с тези мита.
BYD беше ударен със 17% мито, докато митото за SAIC е 35,3%, като Geely има ставка от 18,8%.
Въпреки че тази стратегия за избягване на митата чрез фокусиране повече върху хибридните превозни средства може да проработи в краткосрочен план, тя потенциално може да доведе и до нови мита на ЕС срещу китайските хибриди, особено ако въздействието върху местните европейски производители е твърде тежко.
Защо китайските хибридни превозни средства стават толкова популярни в ЕС?
Една от основните причини китайските хибриди да стават все по-популярни в ЕС е, че са относително по-евтини от европейските хибриди, както и от електромобилите като цяло. Този фактор на разходите стана още по-важен за купувачите след пандемията, на фона на продължаващата европейска криза на разходите за живот, както и по-високите лихвени проценти.
Китайските хибридни модели също предлагат по-голяма гама от функции, както и по-елегантен, по-модерен дизайн, както за интериора, така и за екстериора, които привлякоха много европейско внимание. Това включва и по-добри автомобилни технологии. Освен това няколко китайски производители на хибриди също значително подобриха своята надеждност и качество, както и оценките за безопасност.
Тези хибридни модели често действат като трамплин за потребителите, които искат да преминат изцяло към електромобили надолу по линията, но се колебаят поради редица причини, включително непознатост и цена. Хибридите често са по-евтини от електромобилите, като същевременно предлагат комфорта на традиционния двигател. В няколко държави собствениците имат право на данъчни облекчения.