Китайска авиокомпания стана №1 в света по предлагани места
След като коронакризата приземи американските и европейските авиопревозвачи

© ECONOMIC.BG / Wikipedia
~ 2 мин.
За първи път в историята China Eastern Airlines е в най-големият авиопревозвач в света по предлагани места. Обикновено китайската компания е някъде в края на Топ 10, зад големите три американски авиокомпании и европейските превозвачи като Ryanair и Lufthansa. Поради огромните съкращения на капацитета, които се наблюдават по целия свят, базираната в Шанхай авиокомпания сега е №1 в света, съобщи Bloomberg.
Джон Грант, партньор в MIDAS Aviation и старши авиационен анализатор в OAG, сподели подробностите в блога си вчера, казвайки: „Вътрешният капацитет продължава да представлява над 82% от всички предвидени за експлоатация места тази седмица. Американската Southwest Airlines е загубила над един милион места през последната седмица, което я поставя на втора позиция в световната класация и така China Eastern сега заема първото място."
Като цяло броят на местата в световен мащаб е паднал с над 80 милиона в сравнение със същия период на миналата година. Само 26.6 милиона места бяха предложени през предходната седмица спрямо 109 милиона през съпоставимата седмица през 2019 г.
Грант описва тези „драматични съкращения“ като леки наченки на оптимизъм, наблюдавани в авиационната индустрия в момента. Докато анализът на OAG показва, че 270 авиокомпании са добавили капацитет обратно на пазара, увеличавайки местата с 3.9 милиона, други 303 авиокомпании намаляват капацитета с 5.6 милиона.
Значителният спад на повече от милион места в Southwest натисна авиокомпанията надолу в класацията. При нормални обстоятелства американската авиокомпания е третият по големина превозвач, зад Delta и American Airlines. Въпреки това нискобюджетният гигант зае първото място в средата на април, след като American Airlines драстично намали капацитета си.
Планираният капацитет „няма да се случи“
Настоящите заявки за капацитет показват, че авиокомпаниите ще добавят около 90 милиона места до 25 май. Това ще донесе 70% увеличение на свободните места за по-малко от три седмици. Въпреки това Грант казва: "Това няма да се случи."
Превозвачите планират трудни времена за авиационните услуги, като прогнозите за капацитет занапред се коригират почти ежедневно. Без ясен път за излизане от кризата е практически невъзможно да се предвиди кога ще се възобнови капацитетът за пътуване.
Има обаче няколко повода за надежда. Североизточна Азия остава най-големият регионален пазар в света, като капацитетът там се е увеличил с 6% през последната седмица. Облекчаването на ограниченията за пътуване в Китай до голяма степен изостава от добавянето на 900 000 места през изминалата седмица, породено от националния празник в понеделник и някои много евтини тарифи.
Извън Китай, много страни, включително Испания, Франция, Оман, Колумбия и Виетнам, през последните дни отбелязват увеличение на седмичния капацитет. Както завършва Грант, обаче, ще е дълъг път, докато авиацията се върне към над 100-те милиона седмични места, които обикновено се предлагат по това време на годината.
Джон Грант, партньор в MIDAS Aviation и старши авиационен анализатор в OAG, сподели подробностите в блога си вчера, казвайки: „Вътрешният капацитет продължава да представлява над 82% от всички предвидени за експлоатация места тази седмица. Американската Southwest Airlines е загубила над един милион места през последната седмица, което я поставя на втора позиция в световната класация и така China Eastern сега заема първото място."
Като цяло броят на местата в световен мащаб е паднал с над 80 милиона в сравнение със същия период на миналата година. Само 26.6 милиона места бяха предложени през предходната седмица спрямо 109 милиона през съпоставимата седмица през 2019 г.
Грант описва тези „драматични съкращения“ като леки наченки на оптимизъм, наблюдавани в авиационната индустрия в момента. Докато анализът на OAG показва, че 270 авиокомпании са добавили капацитет обратно на пазара, увеличавайки местата с 3.9 милиона, други 303 авиокомпании намаляват капацитета с 5.6 милиона.
Значителният спад на повече от милион места в Southwest натисна авиокомпанията надолу в класацията. При нормални обстоятелства американската авиокомпания е третият по големина превозвач, зад Delta и American Airlines. Въпреки това нискобюджетният гигант зае първото място в средата на април, след като American Airlines драстично намали капацитета си.
Планираният капацитет „няма да се случи“
Настоящите заявки за капацитет показват, че авиокомпаниите ще добавят около 90 милиона места до 25 май. Това ще донесе 70% увеличение на свободните места за по-малко от три седмици. Въпреки това Грант казва: "Това няма да се случи."
Превозвачите планират трудни времена за авиационните услуги, като прогнозите за капацитет занапред се коригират почти ежедневно. Без ясен път за излизане от кризата е практически невъзможно да се предвиди кога ще се възобнови капацитетът за пътуване.
Има обаче няколко повода за надежда. Североизточна Азия остава най-големият регионален пазар в света, като капацитетът там се е увеличил с 6% през последната седмица. Облекчаването на ограниченията за пътуване в Китай до голяма степен изостава от добавянето на 900 000 места през изминалата седмица, породено от националния празник в понеделник и някои много евтини тарифи.
Извън Китай, много страни, включително Испания, Франция, Оман, Колумбия и Виетнам, през последните дни отбелязват увеличение на седмичния капацитет. Както завършва Грант, обаче, ще е дълъг път, докато авиацията се върне към над 100-те милиона седмични места, които обикновено се предлагат по това време на годината.