Китайският производител на смартфони OnePlus стъпи в САЩ
Това обаче повдига някои въпроси на фона на търговските отношения между двете страни

~ 2 мин.
Китайската компания за смартфони OnePlus влиза на пазара в САЩ с подкрепата на двама ключови местни съюзници - гигантът в производството на чипове Qualcomm и мобилния оператор T-Mobile US Inc. И за момента тази новина не е предизвикала реакцията на американските регулатори, съобщава Ройтерс.
Навлизането в САЩ на китайската компания, базирана в Шенжен, която съществува от едва 5 години, идва след като по-рано тази година мобилните оператори AT & T и Verizon се отказаха от плановете си да работят с друг голям китайски производител на смартфони - Huawei, под натиска на американското правителство, което счита Huawei за риск за националната сигурност.
Съединените щати също така за кратко забраниха на компаниите си да продават компоненти на ZTE, която бе санкционирана от САЩ заради продажбата на технологии на Иран и Северна Корея.
"Като се има предвид ангажираността на китайското правителство с други китайски телекомуникационни компании, винаги трябва да гледаме внимателно по всяко време, когато нов китайски доставчик на телекомуникации се опитва да влезе на вътрешния пазар", каза американският Сенатор Марк Уорнър в отговор на въпрос от Ройтерс. "Тук може да има реални опасения за сигурността, както при Huawei и ZTE.", коментира той навлизането на OnePlus в САЩ.
Но партньорството с OnePlus, обявено на събитие в понеделник в Ню Йорк, показва колко много бизнес отношения между САЩ и Китай, включително тези, които включват най-модерните технологии, вървят напред, въпреки ескалацията на търговската война между двете страни, коментира агенцията.
T-Mobile обяви, че смартфонът OnePlus 6T ще се продава ексклузивно в магазините на оператора от 1 ноември с начална цена от 549 долара. Така за първи път телефон на OnePlus ще се продава официално от телеком доставчик. Постижение, което най-големите конкуренти на китайската компания, като Huawei, не можаха да извоюват.
Въпреки че някои модели OnePlus са били пуснати в продажба в Съединените щати чрез уебсайтове за електронна търговия, отношенията с оператори като T-Mobile са от решаващо значение, тъй като повечето от потребителите все още купуват телефони чрез своите оператори.
OnePlus има по-необичайно поведение в сравнение с останалите китайски технологични компании, които обикновено се фокусират върху продукти за масовия пазар за местни клиенти. OnePlus прави само премиум телефони, които струват $400 или повече и ги продава само онлайн, освен в Индия. Компанията получава две трети от приходите си от чужбина и е най-големият продавач на премиум смартфони в Индия.
Навлизането в САЩ на китайската компания, базирана в Шенжен, която съществува от едва 5 години, идва след като по-рано тази година мобилните оператори AT & T и Verizon се отказаха от плановете си да работят с друг голям китайски производител на смартфони - Huawei, под натиска на американското правителство, което счита Huawei за риск за националната сигурност.
Съединените щати също така за кратко забраниха на компаниите си да продават компоненти на ZTE, която бе санкционирана от САЩ заради продажбата на технологии на Иран и Северна Корея.
"Като се има предвид ангажираността на китайското правителство с други китайски телекомуникационни компании, винаги трябва да гледаме внимателно по всяко време, когато нов китайски доставчик на телекомуникации се опитва да влезе на вътрешния пазар", каза американският Сенатор Марк Уорнър в отговор на въпрос от Ройтерс. "Тук може да има реални опасения за сигурността, както при Huawei и ZTE.", коментира той навлизането на OnePlus в САЩ.
Но партньорството с OnePlus, обявено на събитие в понеделник в Ню Йорк, показва колко много бизнес отношения между САЩ и Китай, включително тези, които включват най-модерните технологии, вървят напред, въпреки ескалацията на търговската война между двете страни, коментира агенцията.
T-Mobile обяви, че смартфонът OnePlus 6T ще се продава ексклузивно в магазините на оператора от 1 ноември с начална цена от 549 долара. Така за първи път телефон на OnePlus ще се продава официално от телеком доставчик. Постижение, което най-големите конкуренти на китайската компания, като Huawei, не можаха да извоюват.
Въпреки че някои модели OnePlus са били пуснати в продажба в Съединените щати чрез уебсайтове за електронна търговия, отношенията с оператори като T-Mobile са от решаващо значение, тъй като повечето от потребителите все още купуват телефони чрез своите оператори.
OnePlus има по-необичайно поведение в сравнение с останалите китайски технологични компании, които обикновено се фокусират върху продукти за масовия пазар за местни клиенти. OnePlus прави само премиум телефони, които струват $400 или повече и ги продава само онлайн, освен в Индия. Компанията получава две трети от приходите си от чужбина и е най-големият продавач на премиум смартфони в Индия.
OnePlus е свързана с OPPO, друг китайски производител на смартфони, които се продават в световен мащаб и струват около $300.
Според китайските регистри двете дружества имат общи акционери.