Клиентите на Telenor вече могат да сменят смартфона си, преди да са изплатили стария
Телекомът обяви новата си услуга Upgrade

Абонатите на Telenor вече ще имат възможност на всеки 12 месеца да сменят своите устройства с по-нови, независимо че не са изплатили стария си смартфон докрай. Компанията обяви новата си услуга Upgrade на специално събитие днес, предаде репортер на Economic.bg.
Опцията влиза в сила от 1 ноември и ще се предлага на клиентите, решили да сключат 24-месечен договор с оператора и да вземат смартфон на изплащане за също толкова дълъг период. Сега те ще могат да се възползват и от услугата Upgrade, която ще им даде шанс да подменят въпросното устройство преждевременно още на 12-я месец.
Това означава, че човек ще може да си вземе нов телефон преди да е изплатил докрай стария си. За тази опция потребителите ще трябва да плащат допълнителни 6.99 лв. към месечните си вноски.
Старият смартфон ще се връща в магазините на Telenor, като компанията планира да рециклира устройствата. Засега не се обмислят и варианти за препродажбата им на по-ниски цени, стана ясно от думите на Стела Панова, оглавяваща отдел Ценообразуване.
Дори и да са изплащали допълнителните 6.99 лв. за услугата Upgrade, клиентите ще могат да върнат вече използваното устройство единствено ако то е в добро състояние, уточняват от телекома. Те имат право да изберат дали да платят новото устройство в брой или отново на лизинг, като и в двата случая ще трябва да подновят договора си с Telenor за нов период.
От компанията уверяват, че потребителите могат да прекратят използването на услугата Upgrade по всяко време и без неустойки. Ако чрез нея подменят своето устройство, имат възможност отново да продължат да я доплащат и след още една година отново да обновят хардуера си.
Потребителите ще имат възможност да избират от списък с различни модели смартфони, като засега в него влизат устройства, включително най-новите, на марките Apple, Samsung, Sony, LG, Huawei, Lenovo, HTC, Nokia. Той ще бъде обновяван периодично в зависимост от портфлиото с устройства на Telenor. В момента на интерес вероятно ще предизвикат модели като iPhone X, Samsung Galaxy Note 8, LG G6, Sony Xperia XA1, Huawei P10 и предстоящите Nokia 8 и HTC U11.
Услугата Upgrade е валидна за потребителите на Telenor в България, Унгария, Сърбия и Черна Гора, които влизат в един от общо четирите клъстери на телекома по света.
Надежда на Telenor, че Upgrade ще допадне на българския потребител идва и от данните на тяхно изследване, според което 89% от тях ползват абонаментен план и едва 11% избират предплатени услуги. Това е над средното ниво за клъстера на телекома в Централна и Източна Европа, в който едва 67% от клиентите ползват абонаментен план, а 33% предплатени услуги.
Около 70% от българските потребители на мобилни услуги притежават смартфони и ползват на тях мобилен интернет, а около 39% от потребителите на мобилен интернет в България са декларирали, че ползват достъп до интернет предимно през 3G и 4G мрежите на операторите. Болшинството от тях (95%) ползват и ОТТ (over-the-top) услуги за комуникация като приложения за чат, гласови и видео разговори.
Проучването е национално представително и в него са се включили 7 200 души (частни клиенти) на възраст между 15 и 65 години, обясни директор "Стратегия и трансформация" Галина Чулева.
Статистиката отразява и нагласите на клиентите да плащат за мобилни приложения. В този случай делът на българските потребители е по-малък от средния се региона. В България за платени апликации пари дават едва 11% от потребителите на Telenor, докато в ЦИЕ средно по 15%.
От графиката по-горе личи, че най-застъпено е плащането в брой (96%), следвано от това с дебитна карта (52%) и кредитна (15%). За ЦИЕ тези проценти са съответно: 94% в брой, 44% с дебитна карта и 11% с кредитна.