Кой спечели най-много от срива на Facebook?

Онлайн затъмнението донесе значителни щети за компанията, но и облаги за конкурентите ѝ

Кой спечели най-много от срива на Facebook?

Снимка: Twenty20

804 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Сривът на Facebook причини значителни щети за компанията, но и донесе облаги за конкурентите. Потреблението на Snapchat скочи най-много, след като услугите на гиганта при социалните мрежи останаха недостъпни за шест часа в понеделник. Така приложението за ефимерни снимки и видеа със забавни филтри се оказа големият печеливш от проблемите на Марк Зукърбърг.

Причините за онлайн затъмнението на платформите от семейството на корпорацията се оказаха грешки в мрежовата конфигурация. Изчезването на Messenger, Instagram, WhatsApp и самата Facebook провокира някои от техните 2.7 милиарда ежедневни потребители да потърсят алтернативи.

Snap Inc. отбеляза 23% увеличение на времето, прекарано в приложението си за Android в понеделник в сравнение със същия ден предишната седмица, сочат данните на Sensor Tower, споделени с Bloomberg News.

Увеличение на активността имаше и в редица други приложения, като Telegram и Signal, Twitter и TikTok.

Основателят на Telegram Павел Дуров заяви, че платформата е добавила 70 милиона потребители, удряйки нови рекорди на регистрации и активност в понеделник. Приложението скочи на върха на iPhone App Store като най-изтегляната безплатна апликация на 40 пазара. Signal пък бе номер едно в Полша и попадна в топ 10 на общо 35 пазара, казват още от Sensor Tower.

Историята показва, че приложения като Telegram, които имат почти аналогичен вид и функции с тези на WhatsApp, са привличали милиони потребители всеки път, когато най-популярната чат платформа в света се е сривала по-сериозно. Анализите обаче показват също, че хората бързо се връщат към услугите на Facebook, щом те са отново онлайн.

„Прекарахме последните 24 часа в обсъждане как можем да укрепим системите си срещу този вид повреди“, написа главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг в бележка до служителите във вторник.

По-големият проблем при прекъсване като това не е колко хора преминават към конкурентни услуги или колко пари губим, а какво означава това за хората, които разчитат на нашите услуги.“

Подкрепи Economic.bg