Красимир Вълчев: След приватизацията в БМФ има нови кораби и отлични работни условия
В компанията са инвестирани 570 млн. лв. за 9 г., а предстоят още 200 млн.

"Параходство български морски флот" АД се оздрави и е конкурентноспособно на пазара, работи с нови кораби, построени след успешната приватизиция. Това заяви пред Economic.bg Красимир Вълчев, председател на Моряшки синдикат – Варна. Той коментира твърдението на вицепремиера Валери Симеонов, че приватизаторът KG Maritime Shipping не изпълнява условията в договора, който е сключила с държавата за приватизацията на дружеството.
Вълчев разказва, че през последните 9 години след приватизацията на компанията в нея са инвестирани 570 млн. лв., а предстоят инвестиции в размер на над 200 млн. „Провокира ме информацията в медиите, че според г-н Валери Симеонов това едва ли не е най-лошата приватизационна сделка в България и държавата трябва да си върне БМФ. На какво основание, след като през последните 35 години държавата не е инвестирала повече от 120 млн. лв.“, коментира председателят на Синдиката.
Вълчев не разбира логиката на изказването на вицепремиера Валери Симеонов предвид лошото състояние на пазара, каквото историята до този момент не помни. По думите му старите кораби на БМФ са били на възраст 30-35 години, докато в момента стандартът в Европейския съюз (ЕС) е корабите да бъдат до 20-годишни. „В последните години три пъти е намаляла общата средна възраст на флота на компанията и вече е под 10 г. Дружеството е обновено на 90%“, допълни Вълчев.
Той сподели, че няма натиск да изразява мнението си и е щастлив, че такъв приватизатор има в дружеството, „който спазва стриктно законите на държавата“. В дружеството се работи открито, всичко договорено се заплаща в срок на служителите, защото има колективен договор, а условията за работа са наистина на отлично ниво над средните в Евросъюза.
Вълчев смята, че не може да се говори безотговорно по темата за приватизация на дружеството, а вицепремиерът Симеонов трябва да се запознае с проблема по-обстойно и тогава да коментира.
В момента дружеството търси нови служители, особено специалисти – механици, навигатори и капитани.