КЗК глоби „Български пощи“ с 250 хил. лв. за нелоялна конкуренция
Държавното дружество е предлагало услуги в изпълнение на сключени договори с възложители по обществени поръчки на цени, по-ниски от разходите за реализация
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоба на „Български пощи“ в размер на 247 564 лв. заради нелоялна конкуренция. Решението на регулатора идва след подадена жалба от страна на „Стар Пост” ООД, в която се твърди, че държавният пощенски оператор предоставя услуги на цени, по-ниски от разходите за реализация за дълъг период от време, а целта е нелоялно привличане на клиенти.
„Стар Пост” е лицензиран пощенски оператор по Закона за пощенските услуги за извършване на услуги, включени в обхвата на универсалната пощенска услуга на територията на България. Предвид това, че и „Български пощи“ е лицензиран пощенски оператор за България, и двете дружества работят при едни и същи конкурентни условия. Според частното дружество обаче „Български пощи“ системно нарушава правилото да не се предлагат по-ниски цени от извършените разходи.
Комисията установи, че „Български пощи” ЕАД е предоставяло в страната пощенски услуги в изпълнение на сключени договори с възложители по обществени поръчки на цени, по-ниски от разходите за реализация на тези услуги за продължителен период от време и в значителни количества, с цел нелоялно привличане на клиенти“, се казва в решението на КЗК.
С решението Комисията постановява прекратяване на нарушението, което подлежи на незабавно изпълнение, и възлага на „Български пощи” ЕАД направените в производството разноски, които са в размер на 12 490 лв.