КЗК глоби Como с над 500 хил. лв. за заблуждаваща реклама

Производството е образувано по искане на друга фирма за мебели „Еником-М“ ООД

КЗК глоби Como с над 500 хил. лв. за заблуждаваща реклама

Снимка: Como

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира с над 500 хил. лв. австрийската верига за мебели COMO („Мебели Лудвиг България“ ЕООД). Причината е, че в периода от декември 2016 г. до октомври 2017 г. компанията е пускала заблуждаваща реклама на предлагани от нея продукти.

Производството е образувано по искане на друга фирма за мебели „Еником-М“ ООД.

COMO е глобена заради две нарушения по Закон за защита на конкуренцията. Едното е, че през посочения период дружеството е предлагало постоянни намаления на разнообразни по асортимент и цена продукти, които рекламира. Така например има намаления от „стара цена“ и намаления от „препоръчана цена на производител“, въпреки че по отношение на по-голяма част от изследваните продукти съответните производители /доставчици не определят препоръчителни цени. На второ място в рамките на проучването КЗК установява, че независимо от начина, по който се определя намалението (спрямо препоръчани цени на производител или досегашни продажни цени), на потребителя не се предоставя винаги реално намаление. По това нарушение Комисията определя имуществената санкция в размер на 6% от размера на нетните приходи от продажби на дружеството за 2017 г., което възлиза на 462 840 лв.

Във второто нарушение регулаторът открива, че в радиореклама на промоция „Всички кухни на ½ цена“ дружеството използва послание („поръчай само сега“), с което се внушава краткосрочност на офертата с цел реализиране на продажба (поръчка на кухня) при условията на спешност въпреки че промоцията трае продължителен период от време и е проведена многократно в рамките на 2017 г. За това нарушение Комисията налага имуществената санкция в размер на 1% от размера на нетните приходи от продажби на дружеството за 2017 г., които възлизат на 77 140 лв.

Коментари: 0