Лазаров: „Струма“ може да е напълно готова до 2020 г.
Според председателят на АПИ работата по последния участък от магистралата може да започне още догодина

Имаме възможност до 2020-2021 г. участъкът от магистрала „Струма“ между Крупник и Кресна да бъде завършен. Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров на пресконференция в Камарата на строителите в България, на която беше представен проектът. „Срокът е постижим за цялостното доизграждане на автомагистрала „Струма““, каза Лазаров и добави, че ако няма жалби, има реален шанс през следващият строителен сезон работата да започне.
Според Лазаров оптималният вариант е движението от Кресна към Симитли да минава по настоящето трасе, разположено в Кресненското дефиле, а в другата посока - в източна посока по изцяло нов терен, който преминава около селата Брежани, Стара Кресна и Ощава. Пътят ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района. Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото.
В подкрепа на това решение, което е оспорвано от някои екологични организации, които искат трафикът да бъде изцяло изнесен от Кресненското дефиле, инж. Лазаров каза, че „масово в Западна Европа в планинските райони се използва този вариант“ и даде пример с магистралата между Милано и Генуа в Италия.
Камарата на строителите в България подкрепя разработвания от Агенция „Пътна инфраструктура“ проект. Подкрепа са изказали и представителите на 7 браншови пътни асоциации, 7 неправителствени и екологични сдружения и академичните среди - БАН, Университетът за архитектура, строителство и геодезия и Минно-геоложкия университет, обявиха от АПИ.