Сладко изкушение: Как Гергана създава най-богатия каталог с ръчен шоколад в България
С годините клиентите се научиха да купуват по-качествени стоки за себе си, споделя тя

© ECONOMIC.BG / Личен архив
Шоколадът винаги е бил символ на щастие и близост. Сладкото изкушение вече може да се намери във всякакви форми и вариации, но има един метод на приготвяне, който никога не омръзва и не излиза от мода – ръчно изработените шоколадови изделия.
Бутиковите шоколадови изделия не бяха особено популярни в България до преди около 10 години, когато Гергана Мутафис решава да сложи край на това и да превърне занаятчийския шоколад в символ на близостта.
През 2016 г. отворихме първия си цех за премиум шоколадови бонбони“, разказва Гергана пред Economic.bg.
Тогава тя дава началото на шоколатерия Modica Artisan Chocolates, която към днешна дата предлага най-богатия в България каталог с ръчно изработени занаятчийски шоколадови продукти. Брандът не само радва ценителите на истинския шоколад в България със своите съвършени бонбони, но вече е и на румънския пазар.
От любов към качествения шоколад
Modica Artisan Chocolates работи основно на принципа на онлайн поръчките – модел не особено популярен в България през 2016 г., но донесъл особено голям успех заради промяната на концепцията на работата на почти всички бизнеси след настъпването на COVID.
Само три години по-късно, през 2019 г. продуктите на Гергана излизат извън пределите на България и стъпват на румънския пазар. С настъпването на глобалната пандемия от COVID Гергана е принудена да оттегли продуктите си от румънския пазар, но не за дълго. От началото на настоящата 2025 г. отново Modica Artisan Chocolates изнася за румънския пазар.
Ние сме изключително малък екип, който постига невероятни неща. Трима постоянни души сме, но наемаме сезонни работници в най-силните месеци от годината“, споделя Гергана, добавяйки, че въпреки големите поръчки (понякога достигат 2000 кутии на месец), които поема нейният цех, Modica си остава „занаятчийски, изцяло ръчен труд“.
Шоколадът, който се използва за създаването на занаятчийските бонбони е белгийски и френски. Таханите, етеричните масла, сушените плодове и ядките в основната си част са от български производители. А запазената марка на бранда са ръчно направените надписи върху бонбоните.
За нас всеки ваш празник е кауза и можете да ни се доверите“, казват от Modica.
Промяна на нагласите
С годините клиентите се научиха да купуват по-качествени стоки за себе си, споделя Гергана. Тя си спомня, че в началото на стартирането на бизнеса си се е сблъсквала с предизвикателството да се наложи като разпознаваем продукт сред клиентите.
По време на COVID хората се нуждаеха от ендорфин и онлайн магазин. А ние бяхме готови за това търсене. Така че хората с времето свикнаха да ценят качествените продукти“, казва Гергана.
Всъщност, занаятчийските бонбони Modica не са просто сладко изкушение, а символ на майсторство, традиция и иновация. Тяхното производство съчетава дългогодишни техники в прозводството на шоколад с модерни вкусови експерименти, а в България този бизнес намира все повече почитатели. Благодарение на страстта и упоритостта на Гергана Мутафис, занаятчийският шоколад се превръща не само в продукт с високо качество, но и в носител на нови гастрономически преживявания.