Малкият бизнес се страхува от свободния пазар на ток

Липсата на активна информационна кампания от страна на държавата за това „що е то свободен пазар на ток“ и как да участваме в него предшестваше „служебната“ стъпка към либерализация

Малкият бизнес се страхува от свободния пазар на ток

Снимка: Pixabay

5770 ~ 5 мин. четене
Александра Сотирова-Делчева Автор: Александра Сотирова-Делчева

От 1 октомври целият български бизнес трябваше да е на свободния пазар на електроенергия и всяка фирма - дори фризьорските салони и кварталните кафенета и магазинчета, да са си намерили търговец на ток и да са сключили договор. Заради липсата на активна информационна кампания от страна на държавата обаче масово това не се е случило и мнозинството от фирмите са "служебно" разпределени при досегашния си доставчик - някое от трите електроразпределителни дружества в страната. Проблемът е, че така бизнесът е длъжен да подпише типов договор, при цени, отново базирани на регулаторните, и вероятно по-високи, отколкото биха успели да договорят с търговец.


Economic.bg News

Запишете се за нашия бюлетин


Подкрепи Economic.bg