Маловодни реки оскъпяват горивата в Германия
Проблемът се усеща най-вече в южната част на страната

~ 1 мин.
От началото на октомври цената на петрола значително се понижи, като сортът Brent от Северно море поевтиня с близо 11%. На германските бензиностанции обаче горивата са поскъпнали значително, пише германското издание Spiegel.
Обикновено цените на бензина, дизела и мазута като цяло следват динамиката в котировките на петрола. Тази есен обаче тенденцията е противоположна заради сушата, която от пролетта доведе до спад на водното ниво на реките. Месец октомври също бе сух, с валежи наполовина от средното многогодишно равнище.
Река Рейн и притоците ѝ имат най-важна роля за транспорта на горива в Германия. По поречието ѝ са разположени част от големите рафинерии, които получават суров петрол по тръбопроводи. Готовите петролни продукти се транспортират с кораби по реките, а след това с влакове или камиони стигат до потребителите.
Заради ниското водно ниво обаче корабите могат да натоварят най-много половината от обичайните количества бензин, дизел и мазут. Поради ограничения капацитет на пътищата и жп линиите, намирането на алтернативен транспорт е трудно и скъпо и някои бензиностанции дори временно останаха без доставки.
Проблемът се усеща най-вече в Южна Германия, докато северната част на страната има предостатъчно количества горива и не разчита на вътрешния речен транспорт. Федералното правителство вече е отворило резервите си, за да предотврати недостиг, но това не решава проблема. „Не можем да кажем, кога ситуацията ще се подобри“, посочва говорител на съюза за производителите на горива.
Обикновено цените на бензина, дизела и мазута като цяло следват динамиката в котировките на петрола. Тази есен обаче тенденцията е противоположна заради сушата, която от пролетта доведе до спад на водното ниво на реките. Месец октомври също бе сух, с валежи наполовина от средното многогодишно равнище.
Река Рейн и притоците ѝ имат най-важна роля за транспорта на горива в Германия. По поречието ѝ са разположени част от големите рафинерии, които получават суров петрол по тръбопроводи. Готовите петролни продукти се транспортират с кораби по реките, а след това с влакове или камиони стигат до потребителите.
Заради ниското водно ниво обаче корабите могат да натоварят най-много половината от обичайните количества бензин, дизел и мазут. Поради ограничения капацитет на пътищата и жп линиите, намирането на алтернативен транспорт е трудно и скъпо и някои бензиностанции дори временно останаха без доставки.
Проблемът се усеща най-вече в Южна Германия, докато северната част на страната има предостатъчно количества горива и не разчита на вътрешния речен транспорт. Федералното правителство вече е отворило резервите си, за да предотврати недостиг, но това не решава проблема. „Не можем да кажем, кога ситуацията ще се подобри“, посочва говорител на съюза за производителите на горива.