Мария Габриел призова университетите да са гъвкави наесен
През юни ЕК ще предложи краткосрочни мерки за засилване на цифровия капацитет на образователните институции

© ECONOMIC.BG / Wikimedia
При приема на първокурсници тази есен университетите ще трябва да проявят гъвкавост, включително да са готови кандидат-студентите да им предоставят дипломите си за средно образование по-късно от обикновено. Държавните членки на ЕС пък трябва да насърчат висшите училища в похода им към повече гъвкавост и иновативност.
Това коментира българският еврокомисар за иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта Мария Габриел след проведена днес втора видеоконференция с министрите на образованието на държавите членки. Виртуалната им среща бе посветена на отражението на коронавируса върху системите за образование и обучение в Европа.
Дискутирани са били въпроси от ключово значение, сред които ролята на цифровото образование, възможните решения за оценяване, дипломиране и преминаване от едно образователно ниво на друго, както и европейско финансиране в рамките на Инвестиционната инициатива за отговор на коронавируса COVID-19.
По време на видеоконференцията са били обсъдени конкретните мерки, предприети след предишното заседание. За да подпомогне обмена на добри практики между държавите членки, Европейската комисия е създала виртуална група за обмен на информация.
Учредена е и нова група, наречена „eTwinning по време на затворено училище“. В нея учителите могат да обменят добри практики за дистанционно обучение и да намерят безплатни ресурси и инструменти. В помощ на преподавателите, учениците и студентите е създаден и нов специализиран Портал за училищно образование, предоставящ колекция от ресурси, достъпни за всички.
Мария Габриел е уведомила министрите на образованието, че продължава активната работа и по актуализирането на Плана за действие в областта на цифровото образование, който ще е готов през юни тази година. Планът ще предложи и краткосрочни мерки в отговор на кризата, сред които засилване на цифровия капацитет на образователните институции.
„Бързото разпространение на коронавируса оказа значително влияние върху училищата и висшето образование във всички европейски държави. В тази трудна ситуация трябва да отдадем заслуженото на държавите членки за бързата реакция, но и на преподавателите, учениците, студентите и родителите, които продължават да полагат усилия, за да не прекъсне образователният процес. Нужно е въз основа на извлечените поуки да преодолеем трудностите и да усъвършенстваме допълнително цифровото образование, което ще има все по-важна роля в бъдеще. Общите предизвикателства в ЕС изискват диалог и споделяне на добри практики“, коментира Мария Габриел.