Поръчката за новите биодизелови влакове привлече само един кандидат
Освен много слабия интерес от страна на доставчиците, търгът на стойност 500 млн. лв. няма и осигурено финансиране

© ECONOMIC.BG / Zos Vrutky/ Website
Снимката е илюстративна
Само една компания има интерес към поръчката на Министерството на транспорта за доставка на 10 нови влака на биодизел. Въпреки че срокът за подаване на оферти бе удължен, единствено словашката компания „ЖОС Врутки“ АД е подала оферта. Предложените цени от фирмата за доставката на влаковете и поддръжката са по-ниски от прогнозните стойности, заложени в търга.
Припомняме, че процедурата бе стартирана в началото на юли с прогнозна стойност малко над 485.7 млн. лв. без ДДС. Финансирането обаче не е осигурено.
Прочетете още
Първоначалният срок за подаване на оферти бе 31 юли, след което бе удължен до 11 август. Съответно, отварянето на офертите бе изместено от 1 на 12 август. Въпреки официалното удължаване на срока, което може да се тълкува като опит да се привлекат повече участници, в крайна сметка е подадена само една оферта.
Предложението на словашката компания е дошло на 30 юли. Дадената от фирмата цена за доставката само за мотрисните влакове е 132 млн. лв. без ДДС, което е с близо 8 млн. лв. по-малко от прогнозната стойност, заложена в търга.
Общата цена, която предлага фирмата, не може да бъде изчислена в единна сума, тъй като една от основните компоненти – плановата поддръжка – е с променлива стойност и зависи от изминатите километри за 15-годишния период. „ЖОС Врутки“ предлага цена за тази дейност 4.99 лв./км без ДДС, докато поръчката залагаше максимално 5.70 лв./км без ДДС за първата година.
За извънпланова поддръжка компанията предлага 13.2 млн. лв. без ДДС, което е по-малко от прогнозираните над 13.9 млн. лв. без ДДС. Същата е ситуацията и при извънредните ремонти, където предложените 13.2 млн. лв. без ДДС отново са по-ниски от прогнозните над 13.9 млн. лв. без ДДС.
Не е ясно дали поръчката ще бъде финализирана докрай предвид единствената оферта. Дори и да бъде, обаче, изпълнението на договора ще започне едва след осигуряване на необходимото финансиране, което все още липсва. Освен 10-те машини, в поръчката е заложена възможност за поръчка на още 10 влака.