Ексклузивно: Управителят на „Булмаркет“ с още подробности за дерайлиралия влак
Част от вагоните са собственост на компанията, останалите – наети, коментира за Economic.bg Даниел Неделков

© ECONOMIC.BG / БТА
Инцидентът с влакова композиция, превозваща дизелово гориво, край село Пясъчево в петък сутринта, е станал около 5:05 ч., а сигналът до управителя на „Булмаркет Рейл Карго“ Даниел Неделков е подаден в 5:20 ч. Композицията се е движела по електрифицирана линия с два електрически локомотива – водещ Siemens Smartron и втори в края – английски от серия 87. Това коментира самият Даниел Неделков за Economic.bg.
Той е на мястото на инцидента, заедно с транспортния министър Гроздан Караджов.
По думите му броят на дерайлиралите цистерни все още не може да бъде потвърден.
Локомотивът и първият вагон са изтеглени. Между 10 и 14 вагона след тях са дерайлирали, като част от тях са деформирани и в момента се обливат, за да се охладят и да не възникнат нови пожари“, уточни той.
В композицията е имало както собствени вагони на „Булмаркет“, така и наети. По първоначални данни повече от изгорелите вагони са собственост на компанията. Управителят потвърди, че влакът е превозвал дизелово гориво, но не съобщи за коя фирма или клиент е било предназначено.
По-късно от снимки, качени във Фейсбук страницата на министър Гроздан Караджов, става ясно, че част от цистерните са на компанията „Инса Ойл“.
Относно причините за инцидента, Неделков заяви, че засега няма окончателна информация. Обясни, че вагоните по посока на движението в дясната страна падат от железния път и възниква пожар.
По някаква причина – дали от самото дерайлиране, дали от паднала контактна мрежа – не мога да кажа. На място има пожарникари, разследващи полицаи и Националния борд за разследване на тежки произшествия, които след разрешение от органите ще започнат огледи и установяване на техническата причина“, посочи той.
По повод изказването на министъра на транспорта, че машинистите са усетили тласък, довел до разкъсване на композицията, Неделков уточни, че според него това е в резултат на дерайлирането, тъй като се нарушава въздухопровода, а челната машина и първият вагон са се отделили и локомотивът е продължил напред самостоятелно.
Всички локомотиви и вагони са били в рамките на междуремонтния си цикъл, заяви още Неделков.
Всеки подвижен състав преминава през редовни технически прегледи. Вагоните на всеки четири години се подлагат на техническа ревизия и среден ремонт. Преди заминаване се преглеждат от ревизор“, каза управителят.
*Материалът е обновен в 13:51 ч. след публикация на транспортния министър Гроздан Караджов във Фейсбук.