Mastercard насърчава момичета за кариера в технологиите
Програмата Girls4Tech помага на момичета да повишат знанията си в дисциплини като наука, технологии, инженеринг и математика

Mastercard проведе първото издание на глобалната инициатива Girls4Tech в България. Програмата провокира по увлекателен начин интереса на момичета в ученическа възраст към кариера в STEM сферата (наука, технологии, инженерство и математика). Чрез иновативни, забавни и увлекателни сесии и упражнения, ръководени от експерти на Mastercard, момичета от шести клас в столичното 119 СОУ „Акад. Михаил Арнаудов“ повишиха знанията и интереса си в сферата на математиката и технологиите.
„Щастливи сме, че имаме
възможност да споделим нашата страст към технологиите с младите момичета и да
ги вдъхновим да се насочат към бъдеща успешна кариера в сферата. Днешните
ученици са бъдещите лидери в различни сфери на обществения и икономическия
живот и ние им предоставяме този интересен курс, който ще им бъде от полза
независимо в коя професионална сфера ще се реализират“, каза Ваня Манова,
Мениджър на Mastercard за България и Македония.
„Обучението на учениците по предприемачество
е полезно, интересно и прагматично. За всеки един от тях е важно да са грамотни
финансово. Доброто съчетание с използването на новите технологии е прекрасна и
успешна гаранция за съвременен старт в живота“, заяви Диян Стаматов, директор на 119
СУ „Акад. Михаил Арнаудов“.
Girls4Tech е създадена през 2014
г. и e една от емблематичните глобални
програми на Mastercard, която изразява социалната ангажираност на
технологичната компания в посока образование и равенство на половете. Над 14 000 момичета от 16 държави
са участвали в едно от 53-те събития с над 1 300 служители на компанията, които
са им служили като ментори и са им давали напътствия. Girls4Tech помага на
момичета да повишат знанията си в дисциплини като наука, технологии, инженеринг
и математика като получат разнообразна информация. Българските ученички,
например, се запознаха как информацията се съхранява безопасно чрез криптиране,
как дигиталните технологии и биометрията могат да улесняват живота и как
алгоритмите могат да ни помагат да разрешаваме проблеми от различно естество.
По данни на Евростат, делът на
жените, работещи в сферата на информационните и телекомуникационните технологии
в страните от Европейския съюз, е 16%. По този индекс България е лидер с 27,7%,
което значително надвишава средния показател за съюза. Следват я Румъния и
Латвия, а най-голяма неравнопоставеност между половете в сектора има в Чехия,
където делът на жените е под 10%. Сходна е тенденцията и по отношение образованието в
сферата – България е лидер по дял на момичета с 34.4% от всички учащи, а в дъното
на класацията са Словения с 9.7%, Люксембург с 8.3% и Холандия с 6%.
Доказаната образователна програма Girls4Tech е част от
приноса на Mastercard за общественото развитие, насърчаването на младите и
разкриването на света на иновациите пред учениците по интересен и вдъхновяващ начин.