McDonald’s отново увеличава заплатите на служителите
Компанията инвестира в по-добро обслужване чрез обучения и привилегии

Продажбите на Mcdonald’s се увеличават, въпреки че от
години храните на компанията са определяни като едни от най-нездравословните. Глобално
те са нараснали с 6,5 %, а в САЩ компанията отчита 5,4% скок на продажбите.
Компанията направи няколко ключови промени в менюто, което повлия на растежа й. Има друг ход обаче, който е определящ за успеха на McDonald’s, а именно подобряването на обслужването чрез увеличаване на заплащането и повече обучения.
Веригата за бързо хранене дълго време бе обвинявана в лошо ниво на обслужване. Част от проблемите, които клиентите отбелязват са чести грешки в поръчките, дълго чакане за храната, груби служители и лоша хигиена в ресторантите.
За да оправи проблемите, компанията направи мащабна инвестиция в заплащането на служителите през миналата година, като повиши средното възнаграждение от $9,01 до $9,90 на час през юли. До края на тази годината тя планира още едно увеличение до $10 на час, съобщават световни агенции.
Освен това McDonald’s вече ще позволява на служителите си да излизат до 5 дни платен отпуск всяка година и ще инвестира в обучение на персонала, за да направи по-бързи доставките.
Изпълнителният директор на McDonalds’s Стив Ийстърбрук смята, че основното раздразнение на клиентите идва от неточностите в доставките. Той обясни, че екипът му работи усилено, за да подобри услугата и да накара служителите да бъдат по-точни.
Обученията и инвестициите в по-високо заплащане са повлияли значително на обслужването на клиентите, смята Ийстърбрук. Действително, удовлетвореността на клиентите на веригата за бързо хранене е нараснала с 6% през първото тримесечие на годината, в сравнение със същия период на 2015 г.
Инвестицията в заплащането е засегнала около 90 000 служители. Компанията обаче притежава едва 10% от всички ресторанти McDonald’s в САЩ.