Медийната индустрия в ЦИЕ се готви за 50% спад на приходите
Наред със сектори като туризъм и транспорт, сред най-силно засегнатите е и този на медиите

© ECONOMIC.BG / Unsplash
~ 2 мин.
Комуникационната индустрия в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) очаква свиване на дейността си и спад на приходите между 10 и 50%. Това сочи проучване на агенциите United Partners и Прогрес Консулт, проведено онлайн между 20 април и 5 май 2020 г.
Коронакризата нанесе тежък удар върху икономиката. Наред със сектори като туризъм и транспорт, сред най-силно засегнатите е и този на медиите, PR и маркетинг агенциите, които са пряко зависими от състоянието на другите бизнеси. В момент на криза компаниите орязват разходите си и едно от първите пера за елиминиране е това за комуникации и реклама.
Данни от минали кризисни ситуации обаче доказват, че поддържането на комуникационните разходи по време на рецесия е всъщност едно от най-добрите средства за осигуряване на дългосрочен растеж на марката. Затова и препоръката на комуникационните агенции към бизнеса комуникационните бюджети е да не се „свиват“ по време на криза, а напротив: бизнесът да рекламира и демонстрира присъствието си на пазара.
Основните изводи от проучването:
- Пандемията на коронавирус има сериозно отрицателно въздействие върху дейността на компаниите в индустрията, тъй като две трети от тях заявяват, че са принудени да ограничат своята дейност.
- Едно от най-големите притеснения за агенциите е, че те могат да загубят годишни договори, което ще доведе до затруднения при краткосрочно планиране.
- Почти три четвърти от компаниите ще се опитат, въпреки всички трудности, да запазят персонала си до възстановяването на пазара.
- Двата типа услуги, които са най-търсени от клиентите по време на пандемията, са Корпоративните комуникации и Кризисните комуникации, а най-малко услугите, свързани с Публични комуникации и Потребителски / Бранд маркетинг.
- Очакваната загуба в приходи е между 10% и 50%.
- По-голямата част от анкетираните агенции предвиждат кризата да отшуми до края на годината и бизнесът да се върне към успешния си ход отново през 2021 г.
- Въпреки отрицателното въздействие на кризата, пандемията стимулира иновациите за 80% от агенциите като средство за приспособяване към рязко променящата се среда.
- Близо 70% смятат, че вероятно да бъдат търсени от нови потенциални партньори.