Евтим Милошев анонсира полети между София и Подгорица
Служебният министър на туризма представи на премиера на Черна Гора идеята си за „Бранд Балкани“
Служебният министър на туризма Евтим Милошев анонсира създаването на въздушна линия между София и Подгорица. Той обяви новината по време на официалното си посещение в Черна гора и срещата му с министър-председателя на страната Милойко Спаич.
Един полет от 40 минути може да промени напълно динамиката на туризма и бизнес връзките между нашите две страни. Настоящият разговор е съгласуван с Министерството на транспорта на България и няма пречки от наша страна да установим въздушна свързаност“, каза Милошев.
От прессъобщение на Министерството на туризма става ясно, че вече има интерес от страна на три оператора за осъществяването на редовни и чартърни полети, като проектът има потенциал да стартира през пролетта на 2025 г.
От информацията се разбира, че предложението е срещнало подкрепа от министър-председателя на Черна гора.
Ако предоставим въздушна свързаност, бизнесът сам ще ни последва и ще се развие – както в туристическата сфера, така и в други икономически отрасли“, подчерта Милошев.
Идея за „Бранд Балкани“
По време на срещата министър Милошев акцентира върху важността от създаването на интегриран туристически продукт, който обединява България, Черна гора, както и други балкански държави.
Туристите от държави като Япония и САЩ виждат Балканите като една дестинация. С едно посещение в рамките на седмица те искат да опознаят нашата култура, история и кухня. Въздушната свързаност между столиците на Балканите е от решаващо значение за постигането на това“, заяви Милошев.
Идеята му за общ бранд и дестинация „Балкани“ продължава с планирани срещи на високо ниво в Албания, като целта е до пролетта на 2025 г. да бъде осигурена въздушна свързаност между ключовите столици и да се създаде устойчив и привлекателен туристически продукт за световния пазар.
От 2013 г. насам България се бори да създаде „Бранд България“. Вече повече от 10 години обаче се правят опити без ясна стратегия. Сама по себе си идеята за „Бранд България“ е да обединява минало, настояще и бъдеще на страната, предлагайки цялостен туристически продукт.
И на фона зле позиционирането на България на туристическата карта на света, да се борим да се рекламираме съвместно с още няколко държави може и да не е толкова лоша идея. Особено ако успеем да научим нещо за туризма от съседна Албания, например, която в последните години доста успешно развива туристическия си продукт.