Московски иска една служба да контролира всичко по пътищата
850 хил. лева са нужни за изграждане на кабинки за кандидат-шофьори

Транспортният министър Ивайло Московски поиска една служба да контролира всичко по пътищата. Причината е, че сега контролът се извършва от шест различни служби към транспортното министерство, Агенция "Пътна инфраструктура", митниците и МВР. Често обаче проверките им се дублират. “За мен правилния подход е те да се обединят в една структура, служителите, на която са добре финансово мотивирани“, заяви транспортният министър пред БНТ.
Той даде примера, че натоварването на един камион се контролира на границата от митниците, служителите на автомобилната администрация пак го теглят, но да определят дали не е опасно натоварен, а работещите в пътната агенция се интересуват от теглото, от гледна точка на това дали ще увреди пътната настилка. В същото време инспекторите в автомобилната администрация взимат 480 лева заплата.
"80% от това, което КАТ и ДАИ проверяват се дублира", посочи още Московски. Той си дава сметка, че идеята ще има много противници. За министъра обаче това е най-силното и работещо решение.
Московски коментира и подготовката на кандидат-шофьорите. По думите му около 850 хил. лева ще са нужни за изграждане на индивидуални кабинки, в които водачите да решават листовките. Той обяви, че е склонен на радикални мерки, за да бъде подготовката на ниво.
Според министъра сегашната система на споделена отговорност между частници и държава не работи. Затова той е привърженик на идеята държавата отново да отговаря за цялата процедура - подготовка на водачите, изпити и последващия контрол.
Московски благодари на превозвачите за компромиса, който направили с решението от преди дни да блокират за празниците границата с Гърция, като контраотговор на тяхната блокада от началото на годината, когато повече от месец браздата бе затворена от земеделска техника, а превозваческите ни фирми загубиха десетки милиони левове печалба.
"Това
тяхно желание се провокира от писмо отпреди около 2 седмици от ЕК, което
най-общо звучи: "Не ни занимавайте нас с този проблем повече , решете си
го това е между България и Гърция”, което на практика не е истина и ще
продължаваме да настояваме Брюксел да има механизъм, който да въздейства в
момента на подобен тип кризи, а не след 3-4 месеца", обясни още транспортният министър.