Мъск обяви разтърсващи промени в Twitter
Собственикът на социалната мрежа планира да обезсмисли безплатните акаунти

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
От 15 април само плащащите абонати ще имат публикации, препоръчвани на други потребители и ще им бъде позволено да гласуват в анкети. Съгласно правилата публикациите от неплащащи акаунти няма да бъдат включени в потока „За вас“ от препоръчани туитове.
Миналата седмица социалната медийна компания заяви, че ще премахне потвърдения статус на някои „наследени“ акаунти, които датират от преди Илон Мъск да купи фирмата.
Понастоящем потребителите плащат 7 долара на месец за потвърждение със синя отметка, което позволява достъп до някои допълнителни функции.
Мъск каза, че промените са „единственият реалистичен начин да се справим с превземането на рояци AI ботове. В противен случай битката е безнадеждно загубена“.
Гласуването в анкети ще изисква проверка по същата причина“, добави той.
В по-ранна публикация Мъск каза, че платената проверка значително увеличава разходите за използване на ботове и улеснява идентифицирането им.
Този ход обаче беше разкритикуван от някои потребители на социалните медии.
Бивш служител в екипа за проверка на Twitter, който пожела да остане анонимен, каза пред BBC: „Нашата цел номер едно за моя екип беше да предпазим потребителите от вреда в реалния свят и това крещи напълно обратното за мен.“
Проверените потребители ще използват своята власт и присъствието си в платформата, за да повлияят на всичко – от дезинформация до физическа вреда за потребителите по целия свят. Това е тиха заплаха, която никой не вижда“, добавя бившият служител.
Когато Илон Мъск пое Twitter, той беше пълен с големи амбиции за връщане на свободата на словото.
Той искаше платформата да се ползва с „максимално доверие“ и каза, че това „не е начин да се правят пари“.
И все пак политиката на Twitter сега изглежда много различна от тези идеали.
Осъзнавайки, че е трудно да се увеличат приходите от реклама, Мъск се обърна към модел, базиран на абонаменти. Първоначално месечната такса беше за потвърждение на потребителите със „синя отметка“. Но плащащите, логично, не прииждаха на тълпи. Закъсал с приходите от реклама и с проблемен абонаментен модел, Мъск реши да използва „ядрената“ опция.
В Twitter има два алгоритъма – потокът „За вас“ от препоръчани туитове и потокът от туитове от хора, които следвате.
Новата политика на Илон Мъск вече по същество ще попречи на потребителите, които не плащат, да участват в един от тези потоци. Това означава, че туитовете на непроверените потребители ще бъдат много по-малко харесани или ретуитвани.
В комбинация със спирането на проверките за дезинформация от Илон Мъск, това може да бъде изключително опасен момент за Twitter. Според бивши служители това може да е манна небесна за тролове и хора, разпространяващи дезинформация.
Това повдига и екзистенциален въпрос за Twitter. Това трябваше да бъде доста меритократично място – с туитове, събиращи популярност заради качеството на съдържанието им. Това беше голяма част от успеха на Twitter. Но сега изглежда, че това е пометено.
Twitter Blue имаше хаотичен първоначален старт през ноември, тъй като хората започнаха да се представят за големи марки и знаменитости и да плащат за синята отметка, за да изглеждат автентични. Мнозина се преструваха на самия Илон Мъск.
Това принуди Twitter да спре функцията за около седмица, преди да бъде пусната отново през следващия месец. Оттогава се използва от противоречиви групи, включително талибани и техните видни поддръжници в Афганистан.
Туитовете на потвърдените потребители се разпространяват повече от другите акаунти. Абонатите също имат достъп до допълнителни функции, включително бутон за редактиране, наред с други предимства.
Преди това синята отметка се използваше, за да се посочи, че акаунтите с висок профил са автентични. Тя се даваше от Twitter без абонаментна такса, но самата фирма решаваше кой да я получи.
Миналата седмица Twitter каза, че ще започне и постепенно да премахва своята „наследена проверена програма“ и от 1 април някои от наследените отметки ще изчезнат.
Фирмата добави, че потребителите трябва да плащат, за да „запазят синята си отметка в Twitter“.
Ботовете в социалните медийни платформи могат да навредят на способността им да увеличат приходите си от реклама или платените абонаменти.
Мъск често е изразявал загриженост за това колко фалшиви или спам акаунти има в Twitter. В един момент той искаше да се откаже от сделката за Twitter на стойност 44 милиарда долара, тъй като се усъмни в броя на ботовете, разкрит от предишния мениджърски екип на фирмата.