Обединените PSA и Fiat ще запазят всички автомобилни марки
Шефът на PSA Карлош Тавареш обаче не изключи съкращения на работни места
~ 3 мин.
Производителите Peugeot PSA Group и Fiat Chrysler биха запазили всичките си автомобилни марки, ако планираното им сливане в размер на 50 милиарда долара се осъществи. Това заяви в петък изпълнителният директор на PSA Карлош Тавареш, спряган за бъдещ изпълнителен директор на комбинираната група след сливането.
„Няма съмнение, че това е много добра сделка и за двете страни", заяви Тавареш пред France BFM Business в първото си интервю, откакто двете компании обявиха планове за сливане миналата седмица. Ако те се осъществят групата би станала четвъртия по големина производител на автомобили в света.
Председателят на Fiat Chrysler Джон Елкан, който ще председателства комбинираната група, заяви в петък по време на събитие в Торино, че сливането на акции 50-50 ще помогне на италианския автомобилен производител „да се възползва от големи възможности“. Сделката още е в начален етап, но се очаква, че обединяването на ресурсите им, ще помогне на двете фирми да отговорят на строгите нови правила за вредни емисии и инвестиции в електрически и самоуправляващи се превозни средства, както и да се преодолее по-широкия спад на пазарите.
PSA и Fiat заявиха, че се стремят да постигнат обвързващ план през следващите седмици, но все още са изправени пред въпроси относно потенциалните загуби на работни места. Предстои и проверка дали сделката облагодетелства едната страна повече от другата.
Тавареш каза, че марките, които ще попаднат под чадъра на комбинираната група, вероятно ще оцелеят. Сред петте бранда леки автомобили на PSA са Citroen и Vauxhall, докато FCA има девет, включително Alfa Romeo, Maserati и Jeep. „Днес не виждам никаква нужда да бракувам нито една от марките, ако сделката се осъществи. Всички те имат своята история и силните си страни “, коментира той.
Малко производители на автомобили имат толкова голямо портфолио. Германският конкурент Volkswagen например притежава 10 пътнически марки, ако се включат и по-нови марки като китайската Siaho за електрически превозни средства.
Опасения за евентуални съкращения
Сливането изисква одобрение и от антимонополните органи. Според Тавареш на компаниите няма да се наложи да правят големи промени, за да отговорят на правилата за конкуренция. Без да дава подробности, той подчерта, че все пак има готовност да го сторят, ако се наложи.
Един от най-трудните аспекти на сделката са потенциалните загуби на работни места в групата. Комбинираната работна сила ще е около 400 000 души – правителствата в Рим и Париж, както и синдикатите, ще търсят отговорност за последствията от евентуални съкращения.
Тавареш потвърди, че фирмите могат да достигнат милиарди евро годишни икономии на разходи, без да затварят фабрики. Но той не изключи съкращения на работни места. „Маржовете непрекъснато са под натиск и трябва постоянно да се търси повишаване на производителността“, добави той, обръщайки внимание на по-строгите регулации във всички аспекти – от безопасността до замърсяването.
В отговор на въпрос за сливането вече е решено, Елкан каза, че може да мине много време между обявяването на такова и реализирането му. Междувременно Тавареш заяви, че компаниите остават предпазливи, тъй като подобни сделки са пропадали преди. По думите му разговорите за обвързващо споразумение все пак се развиват благоприятно. „Като се имат предвид всички необходими регулаторни одобрения, които трябва да бъдат предоставени, такава сделка не може да бъде приключена за по-малко от година“, добави Тавареш.
По думите му двете компании се допълват добре както географски, така и по отношение на технологиите и марките. FCA получава 66% от приходите си от Северна Америка, а PSA само 5.7%, показват данните на Refinitiv Eikon. Основният двигател на приходи за Peugeot остава Европа.
„Няма съмнение, че това е много добра сделка и за двете страни", заяви Тавареш пред France BFM Business в първото си интервю, откакто двете компании обявиха планове за сливане миналата седмица. Ако те се осъществят групата би станала четвъртия по големина производител на автомобили в света.
Председателят на Fiat Chrysler Джон Елкан, който ще председателства комбинираната група, заяви в петък по време на събитие в Торино, че сливането на акции 50-50 ще помогне на италианския автомобилен производител „да се възползва от големи възможности“. Сделката още е в начален етап, но се очаква, че обединяването на ресурсите им, ще помогне на двете фирми да отговорят на строгите нови правила за вредни емисии и инвестиции в електрически и самоуправляващи се превозни средства, както и да се преодолее по-широкия спад на пазарите.
PSA и Fiat заявиха, че се стремят да постигнат обвързващ план през следващите седмици, но все още са изправени пред въпроси относно потенциалните загуби на работни места. Предстои и проверка дали сделката облагодетелства едната страна повече от другата.
Тавареш каза, че марките, които ще попаднат под чадъра на комбинираната група, вероятно ще оцелеят. Сред петте бранда леки автомобили на PSA са Citroen и Vauxhall, докато FCA има девет, включително Alfa Romeo, Maserati и Jeep. „Днес не виждам никаква нужда да бракувам нито една от марките, ако сделката се осъществи. Всички те имат своята история и силните си страни “, коментира той.
Малко производители на автомобили имат толкова голямо портфолио. Германският конкурент Volkswagen например притежава 10 пътнически марки, ако се включат и по-нови марки като китайската Siaho за електрически превозни средства.
Опасения за евентуални съкращения
Сливането изисква одобрение и от антимонополните органи. Според Тавареш на компаниите няма да се наложи да правят големи промени, за да отговорят на правилата за конкуренция. Без да дава подробности, той подчерта, че все пак има готовност да го сторят, ако се наложи.
Един от най-трудните аспекти на сделката са потенциалните загуби на работни места в групата. Комбинираната работна сила ще е около 400 000 души – правителствата в Рим и Париж, както и синдикатите, ще търсят отговорност за последствията от евентуални съкращения.
Тавареш потвърди, че фирмите могат да достигнат милиарди евро годишни икономии на разходи, без да затварят фабрики. Но той не изключи съкращения на работни места. „Маржовете непрекъснато са под натиск и трябва постоянно да се търси повишаване на производителността“, добави той, обръщайки внимание на по-строгите регулации във всички аспекти – от безопасността до замърсяването.
В отговор на въпрос за сливането вече е решено, Елкан каза, че може да мине много време между обявяването на такова и реализирането му. Междувременно Тавареш заяви, че компаниите остават предпазливи, тъй като подобни сделки са пропадали преди. По думите му разговорите за обвързващо споразумение все пак се развиват благоприятно. „Като се имат предвид всички необходими регулаторни одобрения, които трябва да бъдат предоставени, такава сделка не може да бъде приключена за по-малко от година“, добави Тавареш.
FCA изостави преговорите за сливане с френския конкурент на PSA Renault преди по-малко от пет месеца.