1/4 от европейците са готови да плащат безконтактно с „умни“ джаджи
Интересът към платежните аксесоари в България надвишава средноевропейския
Една четвърт или 24% от европейците са готови да се разплащат безконтактно с умен аксесоар – часовник, гривна, ключодържател. Това сочат данни на ново проучване на Mastercard. 30% от българите са склонни да плащат с помощта на преносим аксесоар, което се доближава до данните за Дания, Ирландия и Испания.
Французите се нареждат след тях с 20%, след това австрийците с 18% и германците със 17%. От Mastercard отчитат 145% ръст през 2017 г. в безконтактните плащания, което води до повишения интерес на европейците към използването на нови методи за разплащане. Обявяването на тези данни съвпада със старта на пилотния проект за преносими разплащателни аксесоари в Холандия за водещата датска банка ABN AMRO.
Наред с продължаващия растеж, бариерите пред използването на безконтактни разплащания намаляват. Притесненията от потенциална злоупотреба бележат най-висок спад (-24%), като сред потребителите в Холандия (-41%), Испания (-33%) и Великобритания (-31%) се наблюдава най-голямо понижение при подобни опасения.
„Доверието в безконтактните плащания е по-голямо отвсякога и изглежда, че потребителите са готови да направят крачка напред с извършването на безконтактни плащания през свързани устройства“, казва Паоло Батистън, изпълнителен вицепрезидент Дигиални плащания и европейски лаборатории, Mastercard.