Българският козметичен бранд, който се обръща към природата
След опити за саботаж от страна на конкурентни компании, La Élia се превръща в устойчив бизнес, който стъпва на гръцкия и румънския пазар
От трудностите до триумфа:

Снимка: La Elia
Не е изненадващо, че натуралните козметични продукти имат различни свойства и характеристики. И въпреки че датират отдавна, напоследък био продуктите стават все по-популярни, защото се оказва, че природата предлага всичко необходимо, за да поддържаме кожата и косата си здрава и сияйна.
Най-важната отличителна черта между естествената и конвенционалната козметика е използването на висококачествени растителни съставки. Количествено най-важните съставки в био козметиката са масла, мазнини, восъци, билкови екстракти и натурални аромати. А като източник на суровини за етерични масла могат да се използват многобройни растения.
Всъщност, именно натуралните продукти се оказват решението на всички проблеми, които застигат Елена Абаджиева, която в периода на бременността си изпитва изненадваща и тревожна загуба на коса. И въпреки че е информирана за различните хормонални промени, този аспект на тялото ѝ се оказва особено потресаващ. Тя започва да се лута, докато търси решение на проблема и опитва различни продукти, но за жалост попада в спирала от разочарования.
Вместо да се предам на ситуацията, реших да създам свой собствен продукт”, разказа пред Economic.bg Елена Абаджиева, основател на La Élia.
Така през 2019 г. в съзнанието ѝ се заражда идеята да създаде бранд, който предлага 100% натурални козметични продукти, съобразени с нуждите на кожата и косата. Сега Елена е на 29 години, а пътят ѝ в света на козметиката започва от личната употреба и преминава през голяма доза страст, упоритост и любов към това, което прави.
Първоначално тя решава да нарече бранда си ELIA – име, вдъхновено от сина ѝ Ангел. Малко след това обаче Елена се сблъсква с едно голямо препятствие по пътя си. По думите ѝ по-голяма компания започва опити за саботаж и заличаване на марката в регистъра за интелектуалната собственост, което налага промяна, за да защити марката.
Реших да добавя „La“ към Élia – това придаде на името елегантност и уникалност. И въпреки че се изправих пред много трудности, с подкрепата на моето семейство и приятели успях да преодолея тези предизвикателства. Превърнах La Élia в успешен бранд”, казва Абаджиева.
Първите стъпки в производството на продуктите Елена прави в своя дом, като към онзи момент те са предназначени само за лична употреба.
„След като забелязах ефективността и потенциала им, реших да разширя дейността. Започнах сътрудничество с няколко големи лицензирани фабрики, които се специализират в производството на натурална козметика, за да мога да представя продуктите си на пазара”, обясни Елена Абаджиева.
Тя споделя, че разбира за ползите от билките не само от личния си опит, но и чрез обширни изследвания. По думите ѝ нейният екип вярва в силата на природата и затова съставките в козметичните им продукти са не само ефикасни, но и безопасни за употреба.
„Парабените и сулфатите могат да бъдат вредни за кожата и косата, докато натуралните съставки са по-меки и подхранващи”, допълни Абаджиева.
Към момента La Élia оперира не само на българския пазар, но и в чужбина, а продуктите на марката могат да бъдат закупени онлайн.
В началото основната ми цел беше да предоставям продуктите La Élia на българските потребители. Обаче поради високия интерес и положителната обратна връзка, реших да разширя присъствието на бранда и извън границите на страната. В момента сме представени в Гърция и Румъния и продължаваме да търсим нови пазари, където да продаваме нашите висококачествени продукти”, заяви Елена Абаджиева.
Нейната амбиция е да продължава да разширява асортимента от продукти на La Élia, като осъществява една все по-екологична и устойчива продукция. Абаджиева иска да вдъхновява все повече хора да се обърнат към натуралните продукти. Тя споделя, че клиентите оценяват високо качеството им и видимите резултати от тяхното използване.
„За мен La Élia е израз на решимостта и страстта, с които се стремя към промяна. Това е продукт на моите усилия, преживявания и научени уроци през годините. Това е не просто бранд или продукт, а реализация на мисията ми да предложа на хората качествени, натурални продукти”, категорична е Абаджиева.
По думите ѝ стартирането на собствен бизнес изисква много усилия и отдаденост, но наградите могат да бъдат изключителни. Тя съветва младите, които имат желание и страст за нещо свое, да го превърнат в реалност, и да не позволяват на страховете и несигурността да ги спират.
Научете се да приемате неуспехите като уроци и винаги се стремете към подобрение. Търсете съвети и менторство, но в крайна сметка вярвайте в себе си и във вашата визия”, заключи Елена Абаджиева.