Печалбата на Facebook надмина очакванията
Компанията се изправя пред спад на броя на потребителите

Снимка: wallpapertip
Технологичният гигант Facebook надмина прогнозите на анализаторите и се похвали със завидни печалби, но въпреки добрите резултати оптимизмът на пазарите беше изчезнал и това доведе до поевтиняване на акциите с близо 5%.
Печалбата на компанията скочи с 52% до 11.22 млрд. долара, или 3.88 долара за акция, спрямо последното тримесечие на 2019 г. и при пазарни очаквания за по-малка печалба от 3.19 долара за една акция. Повлияло е решението на борда на директорите на компанията да разреши допълнително обратно изкупувания на акции за още 25 млрд. долара. От Facebook признаха, че компанията се е облагодетелствала от тенденцията за ръст на онлайн търговията през 2020 г., провокирана от влиянието на COVID-19.
Имахме силен край на годината, тъй като хората и фирмите продължиха да използват нашите услуги през тези предизвикателни времена“, заяви главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг.
Приходите обаче се повишиха с 33% на годишна база до 23.08 млрд. долара при осреднена прогноза за 26.36 млрд. долара, а акциите поевтиняха с близо 5%, въпреки че водещата световна социална медия добрите резултати за последното тримесечие.
И докато Зукърбърг призна, че се вълнува от това, което си е заложила компанията да постигне през 2021 г., главният финансов директор на Facebook Дейвид Уенър предупреди, че очаква тя да се изправи пред "по-значителни насрещни ветрове през 2021 г.", визирайки проблеми с рекламите и заложените промените в платформата, по-специално iOS 14 на Apple, както и променящата се регулаторна среда.
Потребителската база на Facebook в САЩ и Канада е паднала до 195 млн. активни потребители дневно от 196 млн. през предходното тримесечие. Това е второ поредно тримесечие, в което компанията губи потребители в региона. В Европа броят на активните потребители е нараснал до 308 млн. дневно спрямо 305 млн. през предходното тримесечие.
Компанията заяви, че през последното тримесечие е имала общо 3.3 млрд. потребители в различните си приложения спрямо 3.21 млрд. през предходното тримесечие. Това включва потребителите в социалната мрежа Facebook, така и в Instagram, Messenger и WhatsApp.