Китай си навлече жалба в СТО заради австралийското вино

Пекин предприе крути мерки срещу австралийски внос, след като страната се отдръпна от Huawei и настоя за щателно разследване на произхода на COVID-19

Китай си навлече жалба в СТО заради австралийското вино

Снимка: Unsplash

920 ~ 2 мин. четене
Автор: Economic.bg

Австралия подава официална жалба до Световната търговска организация с оплакване срещу антидъмпинговите мита, наложени от Китай върху австралийския износ на вино. Новината съобщи федералното правителство в събота и идва след обширни консултации с местните производители. Мерките на Пекин доведоха до значителен скок в цената на алкохолната напитка, правейки я непривлекателна за потребителите на най-големия пазар за Австралия.

Австралия остава отворена за пряко сътрудничество с Китай за разрешаване на този проблем“, се казва в изявлението, цитирано от световните медии.

Ходът на Австралия бележи постепенната ескалацията на търговска и дипломатическа конфронтация между страната и нейния най-голям търговски партньор. Той следва предупрежденията на премиера Скот Морисън, че неговото правителство ще отговори на страните, опитващи се да използват „икономическа принуда“ срещу него.

Действието се случи само няколко дни след срещата на върха на Г-7, по време на която също стана въпрос дали не трябва да се заеме по-строга позиция срещу търговските практики на Китай. Морисън присъства на събитието като част от Г-7-плюс – форум, в който участваха също лидерите на Южна Корея, Южна Африка и Индия.

През последните месеци Пекин наложи строги икономически санкции срещу редица австралийски продукти, включително мита и ограничи вноса в сферата на селското стопанство, въглищата, виното и туризма. Според мнозина мерките са в отговор на изтласкването на китайското влияние в Австралия, отхвърлянето на китайски инвестиции в чувствителни сектори и публичните призиви за разследване на произхода на пандемията от коронавирус.

Австралия е една от първите страни, които се вслушаха в призивите на САЩ и забрани използването на телекоумуникационното оборудване на Huawei в своите мобилните мрежи от следващо поколение. 

Подкрепи Economic.bg