Paysafe планира да наеме още хора в България през 2021 г.
Добавянето на допълнителни методи за онлайн плащане може да привлече нови клиенти на бизнеса
Компанията за онлайн разплащания Paysafe гледа с амбиция към 2021 г., когато очаква да отбележи над 10% растеж и да продължи да наема нови хора за екипа си в страната. Позитивизмът е провокиран от обстоятелствата около коронавирусната пандемия, които удариха по-голямата част от традиционните бизнеси, но пък дадоха тласък на онлайн услугите.
„Въпреки предизвикателната бизнес обстановка през 2020 г. ние имахме възможност да реализираме по-добри резултати. Планираме доста амбициозна 2021 г. и смятаме, че сме добре позиционирани да осъществим растеж от над 10%“, каза Иван Петров, вицепрезидент "Софтуерно инженерство" в Paysafe, по време на онлайн събитие за журналисти в сряда.
Вицепрезидентът по човешките ресурси Елена Димова не се ангажира с конкретна бройка. От думите ѝ обаче стана ясно, че от сегашните 1300 служители на Paysafe в България те може да нараснат до 1500 догодина. В момента компанията има два офиса у нас – в София, като базата ѝ тук е най-голямата в глобален план.
Държим под око и другите региони в България“, каза още Елена Димова.
Вниманието е обърнато към големите градове - Бургас, Варна и Пловдив, както и регионите около тях. От думите на Димова стана ясно, че не е изключено компанията да се насочи към някоя от тези локации още в следващите месеци. Що се отнася до наемането на нови хора, то ще зависи от тенденциите в търсенето на решения и нуждата от хора с определени умения.
Covid променя бизнес нагласите към плащанията
Това е един от основните изводи от последните месеци, в които хората по света се оказаха заклещени у дома заради пандемията и принудени да посегнат по-смело към онлайн инструментите. Междувременно бизнесът все повече осъзнава, че интегрирането на нови методи за плащане при онлайн пазаруването е от решаващо значение за доброто му позициониране.
Най-честите методи за плащане онлайн в България през последните месеци са дебитните и кредитни карти, съответно с по 78% и 68% дял, следвани от дигиталните портфейли (58%) и наложения платеж (43%). Това сочи актуалното проучване Lost in Transaction на Paysafe, отразяващо как Covid-19 трансформира онлайн бизнеса на малките и средни предприятия.
В изследването у нас са се включили 155 компании, като най-много са застъпените от секторите ритейл, финансови услуги и медии.
От него става ясно още, че три четвърти от бизнесите са установили промяна в потребителското поведение по отношение на методите за плащане онлайн. 61% от тях забелязват трансформация на предпочитанията, като 43% от клиентите им демонстрират интерес към улеснено/безконтактно плащане.
„Именно липсата на достатъчно възможности може да се окаже и причина за отказ от покупка“, посочи Росен Метев, вицепрезидент по продажбите за Европа, Близък Изток и Африка в Paysafe. 79% от българския бизнес определя незавършването на покупките онлайн като проблем, като за 47% от респондентите той дори се е увеличил по време на пандемията.
Затова и онлайн бизнесите вече полагат усилия, за да разнообразят палитрата от налични инструменти в своите платформи. 42% от анкетираните например казват, че от началото на пандемията са започнали да приемат плащания с карта при доставка. 46% пък споделят, че са интегрирали повече от един нов метод.
Търговците не трябва да гледат на добавянето на нови плащания единствено като на разход. Те са шанс и за привличане на клиенти“, посочи още Росен Метев. Той даде пример с регистрираните, но пасивни потребители, които при наличието на подходящи за тях инструменти могат по-лесно да станат активно пазаруващи.