Пеле съди Samsung за 30 милиона долара

В своя реклама фирмата използвала актьор, който приличал на футболиста

Пеле съди Samsung за 30 милиона долара
3839 ~ 2 мин. четене

Пеле е завел дело срещу Samsung Electornics. Бразилската футболна легенда обвинява технологичния гигант, че в рекламна кампания от 2015 г. на своите телевизори компанията е използвала актьор, който физически прилича на Пеле и внушава прилика с него, предадеBloomberg. Сумата, за която Кралят на футбола съди южнокорейския производител, е 30 милиона долара.

Пеле е завел делото в съд в Чикаго, а рекламната кампания, за която съди Samsung, беше публикувана през октомври в New York Times. На нея не се споменава самият футболист, но е показан застаряващ тъмнокож мъж, който „изключително много прилича“ на него, а на по-малко снимка до него – бял футболист, „изпълняващ модифициран вариант на ножичния удар, усъвършенстван и използван от Пеле“ (т-нар задна ножица), се посочва в обвинителния акт.

Рекламата на Samsung създава объркване сред потребителите и нанася щети на имиджа на футболиста, пише още в обвинението. Днес 75-годишният Пеле разчита в изключително голяма степен на приходите от авторски права и има сключени договори с Volkswagen, Subway, авиопревозвача Emirates и Procter & Gamble. 

През 2014 г., когато в Бразилия се проведе Световното първенство по футбол, приходите на Пеле от авторските права върху образа му достигнаха 25 милиона долара, сочат данните на Bloomberg Business. Очаква се стойността му да нарасне още повече през тази година, когато в Рио де Жанейро ще се проведат лятната олимпиада.

„Целта на делото е да се получи справедливата компенсация за употребата на образа на Пеле и да се предотвратят неоторизираните му употреби в бъдеще“, коментира обвинителят Фредерик Сперлинг от името на футболиста. Сперлинг има опит в представляването на спортни звезди по дела за авторски права – през 2015 г. той представляваше бившият баскетболист Майкъл Джордан, който осъди веригата супермаркети Dominick's за 8,9 милиона долара заради неоторизираната употреба на образа му в своя рекламна кампания в списание Sports Illustrated.

От обвинението става ясно, че Samsung са преговаряли с Пеле за назначаването му като рекламно лице през 2013 г., но са се оттеглили от разговорите в „последната минута“ и „никога не са придобивали правото да използват идентичността му в какъвто и да е било формат“, пише econ.bg 

За момента не е ясно каква сума би могъл да получи бившият футболист, тъй като приликите между него и модела са значително по-малки от тези в случая на Майкъл Джордан.

Коментари: 0