Pepsi разпродава някои от брандовете си в сделка за $3.3 млрд.

Компанията заяви, че планира да използва приходите, за да укрепи баланса си

Pepsi разпродава някои от брандовете си в сделка за $3.3 млрд.

Снимка: Unsplash

1804 ~ 2 мин. четене
Симона Димитрова Автор: Симона Димитрова

PepsiCo Inc. обяви, че ще продаде марките сокове Tropicana, Naked и няколко други на фирмата за частни инвестиции PAI Partners за около 3.3 милиарда долара. Причината се крие в стремежа ѝ да укрепи баланса си и да се съсредоточи върху по-здравословни закуски и нулевокалорични напитки, съобщава Bloomberg.

Американският гигант за напитки ще получи 39% неконтролиращ дял в новосформирано съвместно холдингово дружество с PAI, както и изключителни права за разпространение в САЩ на марките сокове за определени канали. На инвестиционната фирма е предоставена неотменима опция за закупуване на определени предприятия за сокове в Европа, се казва в изявление на компанията.

PepsiCo заяви, че планира да използва приходите от сделката, за да укрепи баланса си и да инвестира в по-широкия си бизнес.

Компанията купи производителя на портокалов сок Tropicana през 1998 г. за приблизително 3.3 милиарда долара. Почти десет години по-късно придоби и базираната в САЩ Naked Juice за 150 милиона долара.

Що се отнася до PAI, фирмата е опитен инвеститор в хранителния сектор и стои зад Refresco, най-голямата независима бутилираща компания за напитки в световен мащаб.

Предложеното съвместно предприятие на PAI с PepsiCo е подобно на това, което бе създадено при обединението на бизнеса за сладолед R&R с големи части от подразделението за сладолед на Nestle, за да се появи Froneri.

„Това съвместно предприятие с PAI ни дава възможност да реализираме значителна първоначална стойност, като същевременно осигурява фокуса и ресурсите, необходими за стимулиране на допълнителен дългосрочен растеж на тези обичани марки“, заяви председателят и главен изпълнителен директор на PepsiCo Рамон Лагуарта.

„В допълнение, това ще ни позволи да се концентрираме върху настоящото си портфолио от разнообразни предложения, включително повече по-здравословни закуски, напитки с нулеви калории и продукти като SodaStream, които са фокусирани върху това да бъдат по-добри за хората и планетата“, каза още той.

Бизнесът със сокове на PepsiCo ѝ донесе около 3 милиарда долара чисти приходи през 2020 г. Очаква се сделката за продажбата им да приключи в края на 2021 г. или началото на 2022 г.

Подкрепи Economic.bg