Пет факта за първия мост между Русия и Китай
Съоръжението ще премахне изолацията на Амурската област, смята управителят ѝ

© ECONOMIC.BG / Стопкадър/Nova
~ 2 мин.
Русия и Китай завършиха първия мост помежду си, по който ще преминават превозни средства. Съоръжението свързва градовете Благовещенск и Хейхе, намиращи се на двата бряга на река Амур. Досега между двете държави нямаше нито една директна връзка.
Кадри от церемонията по откриването на моста показаха камиони, пресичащи моста, докато отдолу се носят ледени късове, пише The Moscow Times. Строителството на съоръжението започва преди три години и през май мостът докосна двата бряга.
„Този мост ни отваря възможности за износ“, заяви управителят на Амурската област Василий Орлов.
В продължение на десетилетия Русия поддържаше района изолиран от Китай, тъй като тези руски територии са богати на полезни изкопаеми и много слабо населени, поради което Кремъл се опасява от прекомерно разрастване на китайското влияние.
The Moscow Times е подбрал пет факта за моста, по който преминава магистрала с по две ленти за движение във всяка посока.
Подготвителна работа: 24 години. Китай и Съветският съюз за първи път повдигнаха перспективата за свързване на Благовещенск и Хейхе през 1988 г. През 1995 г., след разпадането на СССР, Китай и Русия подписаха съвместно строително споразумение и най-накрая започнаха строителството през декември 2016 г.
Разходи: 18.8 млрд. рубли (295 млн. долара).
Дължина: 1080 метра, или по 540 метра за всяка от двете държави.
Капацитет: 4 млн. тона стоки и 2 млн. китайски туристи годишно, според изчисленията на руския министър за развитие на Далечния Изток и Арктика.
Дата на официално пускане: април 2020 г. Руският министър за развитието на Далечния Изток и Арктика очаква мостът да се отвори за пътнически трафик в средата на 2021 г.
Междувременно на 450 километра югоизточно Русия завърши изграждането на първия си железопътен мост към Китай. Това се случи през март 2019 г., половин година след като Китай завърши изграждането на своя участък над река Хейлундзян.
Строителството на 2200-метровия мост между градовете Нижнеленское и Тондзян започна през 2014 г., когато Русия се насочи на Изток на фона на влошаващите се връзки със Запада.
Очаква се железопътният мост да служи като международен канал за превоз на стоки с годишен обем на пратките от 21 млн. тона.
Кадри от церемонията по откриването на моста показаха камиони, пресичащи моста, докато отдолу се носят ледени късове, пише The Moscow Times. Строителството на съоръжението започва преди три години и през май мостът докосна двата бряга.
„Този мост ни отваря възможности за износ“, заяви управителят на Амурската област Василий Орлов.
В продължение на десетилетия Русия поддържаше района изолиран от Китай, тъй като тези руски територии са богати на полезни изкопаеми и много слабо населени, поради което Кремъл се опасява от прекомерно разрастване на китайското влияние.
The Moscow Times е подбрал пет факта за моста, по който преминава магистрала с по две ленти за движение във всяка посока.
Подготвителна работа: 24 години. Китай и Съветският съюз за първи път повдигнаха перспективата за свързване на Благовещенск и Хейхе през 1988 г. През 1995 г., след разпадането на СССР, Китай и Русия подписаха съвместно строително споразумение и най-накрая започнаха строителството през декември 2016 г.
Разходи: 18.8 млрд. рубли (295 млн. долара).
Дължина: 1080 метра, или по 540 метра за всяка от двете държави.
Капацитет: 4 млн. тона стоки и 2 млн. китайски туристи годишно, според изчисленията на руския министър за развитие на Далечния Изток и Арктика.
Дата на официално пускане: април 2020 г. Руският министър за развитието на Далечния Изток и Арктика очаква мостът да се отвори за пътнически трафик в средата на 2021 г.
Междувременно на 450 километра югоизточно Русия завърши изграждането на първия си железопътен мост към Китай. Това се случи през март 2019 г., половин година след като Китай завърши изграждането на своя участък над река Хейлундзян.
Строителството на 2200-метровия мост между градовете Нижнеленское и Тондзян започна през 2014 г., когато Русия се насочи на Изток на фона на влошаващите се връзки със Запада.
Очаква се железопътният мост да служи като международен канал за превоз на стоки с годишен обем на пратките от 21 млн. тона.