5 полезни свойства на яйцата

Ето защо е здравословно да ги похапваме по-често

5 полезни свойства на яйцата
5092 ~ 2 мин. четене
Яйцата са едни от най-богатите на протеини храни, които също действат и като антиоксиданти. 

Могат да се посочат поне 5 полезни техни свойства, заради които е здравословно и полезно по-редовно да ги включвате яйцата в ежедневните си хранения. 

1. Яйцата са богати на витамини 

Едно яйце съдържа Витамин В2, Витамин В12, Витамин В5, Витамин А, селен. В по-малки количества яйцата съдържат желязо, цинк, магнезий, витамин Е и др. Всички тези хранителни вещества са в жълтъка, докато в белтъка има предимно протеин.

2. Намаляват риска от сърдечносъдови заболявания, инсулт и други сърдечни проблеми

Едно голямо яйце съдържа около 200 мг холестерол, което е много в сравнение с други храни. Но това, че храните съдържат холестерол, не означава, че приемането им ще повиши нивата на лошия холестерол в организма. Учените са изследвали приемането на много яйца и повишаването на холестерола, като не виждат връзка между двете. Напротив, приемането на 3 яйца на ден намалява инсулиновата резистентност.



3. Яйцата съдържат холин, важно хранително вещество за мозъка

Холин е водноразтворимо хранително вещество, което се включва в групата витамини от B-комплекс. То е важно и да се приема от бременни жени с цел намаляването на опасността от дефекти на невралните тръби. Едно голямо яйце съдържа около 100 мг Холин.

4. Съдържат лутеин и зеаксантин, които са важни за очите 

Лутеин и зеаксантин са антиоксиданти, които имат защитна функция за очите и приемът им редуцира възможността от разваляне или загуба на зрението при възрастните хора.

5. Яйцата на закуска помагат при загубата на мазнини 

Яйцата съдържат малко въглехидрати, но много протеин и мазнини. В проучване 30 жени с наднормено тегло закусвали или само с яйца или само с вид земели. Закусвалите с яйцата се чувствали по-заситени и консумирали по-малко калории до края на деня.



И накрая - едно предупреждение. Не всички яйца са еднакви. Най-добре е да ядем домашно отгледани, или, ако нямаме такава възможност - да внимаваме какви яйца купуваме.
Подкрепи Economic.bg