Поредна катастрофа с Tesla на „Автопилот“
~ 2 мин.
Електрически автомобил Tesla се е врязал в паркиранa полицейска патрулка в Лагуна Бийч, Калифорния, във вторник, предадоха световните медии. По информация на шофьора в този момент колата се е движела в режим „Автопилот“, уточняват от полицията.
Както снимката по-горе, публикувана от сержант Джим Кота, може да се видят щетите по двата автомобила. Що се отнася до хората, единствено водачът на Tesla Model S е бил леко ранен.
Важно е да се отбележи, че внедрената в колата технология е полуавтономна, като компанията я описва като форма на „подобрен круизен контрол“. Tesla винаги е била наясно, че режимът „Автопилот“ не прави автомобила непроницаем за произшествия, се казва в изявление на производителя, направено след инцидента.
Основателят на компанията винаги е настоявал, че превозните средства под тази марка са едни от най-безопасните в индустрията. Напоследък обаче пътните произшествия с електромобили Tesla на „Автопилот“ обаче се множат и създават главоболия за него и екипа му.
Американската национална администрация по безопасност на движението по пътищата (NHTSA) разследва няколко инцидента. Сред тях са случаят от миналия месец, когато Model S се разби в пожарен камион, както и този от март, когато Model X се вряза фатално в мантинела на магистралата. И при двата има сведения, че колите са били на „Автопилот“.
Разследвания текат и по други четири катастрофи с участие на автомобили Tesla, случили се през миналата година, припомня още Reuters.
Ръководството на компанията предупреждава за несъвършенствата на автопилотния режим, изтъквайки че той все още не е в състояние да открива всички предмети наоколо си, както и че не винаги може да спре навреме, когато „види“ статични обекти, особено ако се движи с над 80 км/ч.
Както снимката по-горе, публикувана от сержант Джим Кота, може да се видят щетите по двата автомобила. Що се отнася до хората, единствено водачът на Tesla Model S е бил леко ранен.
Важно е да се отбележи, че внедрената в колата технология е полуавтономна, като компанията я описва като форма на „подобрен круизен контрол“. Tesla винаги е била наясно, че режимът „Автопилот“ не прави автомобила непроницаем за произшествия, се казва в изявление на производителя, направено след инцидента.
Основателят на компанията винаги е настоявал, че превозните средства под тази марка са едни от най-безопасните в индустрията. Напоследък обаче пътните произшествия с електромобили Tesla на „Автопилот“ обаче се множат и създават главоболия за него и екипа му.
Американската национална администрация по безопасност на движението по пътищата (NHTSA) разследва няколко инцидента. Сред тях са случаят от миналия месец, когато Model S се разби в пожарен камион, както и този от март, когато Model X се вряза фатално в мантинела на магистралата. И при двата има сведения, че колите са били на „Автопилот“.
Разследвания текат и по други четири катастрофи с участие на автомобили Tesla, случили се през миналата година, припомня още Reuters.
Ръководството на компанията предупреждава за несъвършенствата на автопилотния режим, изтъквайки че той все още не е в състояние да открива всички предмети наоколо си, както и че не винаги може да спре навреме, когато „види“ статични обекти, особено ако се движи с над 80 км/ч.