За много от магазините на Forever 21 тази Коледа ще е последна
Още през септември компанията поиска да влезе в процедура по несъстоятелност

© ECONOMIC.BG / Wikipedia
Американският пазар е основен за магазините на Forever 21, но след предстоящите коледни празници голяма част от тях ще затворят врати, пише CNBC. Бързото разрастване на модния сектор и невъзможността на компания за производство на младежки дрехи да я „догони“, принуди Forever 21 да подаде заявление за фалит по Глава 11 от Търговския закон на САЩ.
Продажбите на компанията драстично намаляха, тъй като не успя да се справи с доставката на достатъчно нови и интересни дрехи, на фона на засилващата се конкуренция основно от страна на H&M и Zara.
Forever 21 направи голяма грешка и при избора си на магазини. В САЩ компанията опита да навлезе бързо на пазара, наемайки огромни магазини на много висока цена, които по-скоро приличаха на хипермаркети. Анализаторите също така са на мнение, че Forever 21 не успя „да усвои тънкостите“ на пазара извън Америка, визирайки Китай и Лондон, пише още CNBC.
В рамките на обявената процедура по несъстоятелност Forever 21 заяви, че планира да закрие повечето си магазини в Азия и Европа. Но планира да продължи дейността си в по-силните си региони на Мексико и Латинска Америка.
Общият брой на магазините, които ще бъдат затворени в САЩ все още не е ясен. По време на най-силните си години компанията успяваше да спечели повече от 4 млрд. долара от продажби годишно.