Премиум клас споделени електромобили тръгват в София от есента
Услугата става все по-търсена в столицата

7676
~ 2 мин. четене
Електромобилите продължават да навлизат все по-стремглаво на българския пазар, а въвеждането на по-безшумно и екологично пътуване е цел на голяма част от европейските общества. За такава услуга за споделено пътуване ви разказахме наскоро, а нейният мащаб става все по-осезаем. Фактите – компанията Spark e успяла вече да изпълни плановете си до края на годината и в момента планира следващата си голяма експанзия – както увеличаване на автопарка, така и разширяване на зоните на паркиране.
За car-sharing (споделено пътуване) услугата разговаряхме с Боян Бакарджиев, PR и маркетинг мениджър на Spark. Той ни сподели, че в краткосрочен план амбициите на компанията са през есента да бъдат включени няколко нови автомобила с доста сериозен пробег. Това ще бъдат представителни коли от висок клас, които ще открият един изцяло нов сегмент в услугата.
Това идва на фона на разрастването на Spark с увеличаване на автопарка с още 50 автомобила Volkswagen e-UP до края на годината. Според Бакарджиев в София има страхотен глад за подобни car-sharing услуги, които предоставят освен удобно и екологично пътуване.
„Потенциалът на услугата е много голям и нашите сметки показват, че 250-300 автомобила са напълно достатъчно, за да покрият мащабите на София“, сподели PR специалистът. Такъв е и планът – до края на следващата година столицата да се радва на 250 споделени електромобила, които да покриват всички райони на столицата. Разбира се, това е свързано и с изграждането на система от ел станции. В момента в София има 35 зарядни станции, като от Spark ни споделиха, че приоритетно ще се изграждат такива в северните квартали.
„България е най-бързоразвиващият се пазар за електромобилност в тази част на Европа и откъм зарядна инфраструктура и откъм автомобили, които се предлагат“, обясни Бакърджиев. Той обясни, че вече в пътническите електромобили на Spark са поставени детски столчета за удобство на семействата, които се възползват от услугата, като освен това се обсъждат още кампании с добавена стойност – идеята е не само модерно средство за придвижване в градска среда, а и още плюсове за потребителите.