Престижните сладки марки
От началото на 2016 г. “Престиж-96” се превърна в абсолютен пазарен лидер във всяка категория, в която оперира в България

“Престиж-96” АД, основана през 1996 г. в старопрестолната столица на България Велико Търново, е сред най-големите компании в хранително-вкусовата промишленост в България. През последните две години тя постига висок двуцифрен ръст във всеки финансов показател, което я нарежда сред най-успешните компании в страната. От началото на 2016 г. “Престиж-96” се превърна в абсолютен пазарен лидер във всяка категория, в която оперира в България: бисквити, вафли и мини кейкове с любимите марки Траяна, Мираж, Роден край, Хипер, Троя, Споко, Ная, Мюсли, Насладки, Престиж и Престиж Селекция - с дял в продажбите от 23%.
Любимите бисквити “Мираж” и “Траяна” са лидерите в категорията “Тунквани бисквити” със следните пазарни позиции:
- Мираж -> бранд номер 1 с 16% пазарен дял;
- Траяна -> бранд номер 2 с 15% пазарен дял.
А в категориите тунквани и нетунквани вафли най-големите брандове на “Престиж-96” са:
- Ная -> бранд номер 2 с 16% пазарен дял;
- Хипер -> бранд номер 3 с 10% пазарен дял.
Благодарение на успешно провежданата си маркетингова, търговска и оперативна политика “Престиж-96” през 2015 г. се класира на следните лидерски позиции сред всички компании от хранително-вкусовата промишленост :
- 2-ро място по рентабилност (EBITDA margin);
- 5-о място по печалба преди такси, данъци и амортизации (EBITDA);
- 10-о място по приходи от продажби.
Компанията се стреми към иновации и съвършенство във всичко - в развойната си дейност, в производството, в логистиката, в контрола на качеството, в проучването и тълкуването на пазара и потребителските нужди, в комуникационните и маркетинговите стратегии.
Екипът на “Престиж-96” е горд, че има преимуществото да разработва продуктите си с изключителна експертиза и внимание в собствени R&D лаборатории, да си сътрудничи с международни експерти и с водещите производители на суровини в света. “Престиж-96” затвърди позицията си на иноватор в хранителната индустрия, като даде възможност на любителите на вафли “Ная” да се запознаят лично с момиченцето от кутията на своето мобилно устройство. Компанията добави към традиционните си вафли “Ная” подарък - мобилно приложение с добавена реалност, което позволява на Ная да “оживява” чрез 3D холограма. Добавената реалност (Augmented reality) е иновативна технология, която наслагва дигитално съдържание върху реални обекти. “Престиж-96” е първият български производител в хранителната индустрия, който прилага тази технология върху опаковката на свой продукт. Като утвърден лидер в своята област, компанията взима решението да съчетае традиции с иновации, доверявайки един от най-емблематичните си продукти на креативността на разрастващата се българска стартъп общност.
През 2016 г. “Престиж-96” беше номинирана и спечели наградата “Компания на годината 2015” за устойчиво развитие, качество и иновации в производството на захарни изделия”. Приза “Любима марка на България за 2016 година” също получи брандът ПРЕСТИЖ в категорията захарни изделия - бисквити и вафли. През месец септември 2016 г. “Престиж-96” бе компанията, номинирана за Национален шампион на България на поредното издание на Европейските бизнес награди 2016/2017 г., чиято цел е отличаването и популяризирането на високите постижения, иновации и успешните бизнес практики в Европа. Едно от най-високите отличия за компанията е наградата “Работодател на годината 2016” в категорията “Работодатели със значим принос за осигуряването на заетост на безработни лица на регионалния трудов пазар”, връчена в края на 2016-а на форум, организиран от Агенция по заетостта.
“Престиж-96” създава устойчиви работни места и дългосрочна заетост на 600 човека от Велико Търново и региона. “Престиж-96” се стреми да е социално отговорна компания с активна позиция към бъдещето на обществото, в което живеем. Затова компанията инициира и подкрепя каузи, които имат положителен ефект върху живота на хората - образованието на младите и тяхното личностно израстване, култура, спорт и здравословен начин на живот.
За трета поредна година “Престиж-96” е генерален спонсор на зрелищното баскетболно шоу “100% POWER Мач на звездите”.
Дарина Стоянова, изпълнителен директор:
Стремим се да градим ПРЕСТИЖ във всяко нещо, което правим, и работим с най-добрите във всеки бранш. Залагам на нашия екип като основен двигател на изключителни резултати и успех. Духът и корпоративната култура са нашето конкурентно предимство. “Престиж-96” е екип от победители и прекрасна амалгама от хора с различни професии и таланти, на различна възраст, с различен опит. Вярвам, че да сме пазарен лидер означава да се държим като лидери във всичко - в качеството на продуктите, в иновативния подход към пазара, в задълбоченото познаване на нуждите на потребителите, в отношението към клиенти и партньори. Това е пътят, по който ние ще продължаваме да вървим.