Проблемите с двигателите удариха тежко резултатите на Wizz Air
Авиокомпанията твърди, че е показала устойчивост в условия, в които „редките“ предизвикателства се превърнаха в „повтарящи се“

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Wizz Air отчете нетна печалба от 213.9 милиона евро през фискалната 2025 г., което представлява спад от 41.5% на годишна база. Нискотарифната авиокомпания също отчете обща печалба от 225.8 милиона евро, като не достигна целта си от 250 – 300 милиона евро, предава Euronews.
Печалбата преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) достигна 1.1 милиарда евро, което е намаление с 58.9 милиона евро в сравнение с предходната фискална година.
Общите приходи растат с 3.8% на годишна база до 5.3 милиарда евро, а фирмата отчете рекорден трафик от 63.4 милиона пътници.
Описвам нашата фискална година (приключваща на 31 март) с две думи: устойчивост и трансформация. В среда, в която редките предизвикателства се превръщат в повтарящи се, Wizz Air се разви структурно, и се повиши гъвкавостта на нашия стандартен оперативен модел“, каза Йожеф Варади, главен изпълнителен директор на Wizz Air, в съобщението за приходите.
Сред предизвикателствата, пред които се изправи авиокомпанията през тази финансова година, беше задължението да спре самолетите си Airbus заради неизправни двигатели.
Към края на фискалната година имаше 42 спрени въздухоплавателни средства поради проверки на двигателите на GTF и 3 спрени въздухоплавателни средства в Украйна“, заявиха от фирмата.
До края на първата половина на следващата финансова година тя очаква да има около 34 приземени самолета.
Днес Wizz Air е по-устойчив бизнес“, обаче твърди Варади.
По негови думи, въпреки непродуктивността на приземения флот, компанията успешно е постигнала рентабилност за втора поредна година.
Имаме предимството на повече от година опит в работата при тези уникални обстоятелства – условия, които авиокомпаниите никога не биха изпитали, когато търсенето надвишава предлагането“, подчерта главният изпълнителен директор.
Акциите на Wizz Air се понижиха с около 23.5% в дневната търговия малко след 11 ч. българско време.
По темата работи Катерина Найденова.