Пътят на Европа към електромобилната индустрия
Големите автомобилни компании на континента вече започват да се приспособяват към електрическото бъдеще

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Европейските производители на автомобили работят с различен темп към преминаването към електрически превозни средства. Но тъй като десет европейски държави и редица градове планират да забранят продажбите на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2035 г., автомобилните компаниите все повече осъзнават, че не могат да си позволят да търпят загуби.
Анализът на данните на промишлената група ACEA установи, че 70% от всички зарядни станции на ЕС за електромобили, са концентрирани само в три държави в Западна Европа: Холандия (66 665), Франция (45 751) и Германия (44 538).
Но колко време ще отнеме, докато автомобилите в Европа преминат изцяло към електричеството? Ето как най-големите марки на континента се приспособяват към електрическото бъдеще.
BMW Group
Германският автомобилен производител си е поставил сравнително ниска цел в сравнение с някои други от списъка, а именно най-малко 50% от продажбите да бъдат "електрифицирани" до 2030 г.
Дъщерното дружество на BMW има по-големи амбиции. То е напът да стане напълно електрифицирано до началото на следващото десетилетие. Според производителя, малко над 15 % от продадените автомобили през 2021 г., са били електрически.
Daimler
По-рано тази година компанията зад Mercedes-Benz разкри плановете си за преминаването към е-коли, като обеща, че марката ще пусне три автомобила с електрическо захранване от батерии, на които ще се основават бъдещите модели.
Клиентите на Mercedes също ще могат да избират напълно електрическа версия на всеки автомобил, който марката прави до 2025 г.
„Имаме пълна готовност, тъй като пазарите ще станат почти изцяло електрифицирани до края на това десетилетие“, обяви през юли изпълнителният директор на Daimler Ола Келениус.
Ferrari
Италианският производител на суперколи планира да разкрие първия си изцяло електрически автомобил през 2025 г. Миналата година бившият изпълнителен директор на компанията Луис Камилери заяви, че вярва, че компанията никога няма да стане изцяло електрифицирана.
Ford и Honda
Докато наскоро обявеният американски, изцяло електрически пикап F150 Lightning се обърна в САЩ, компанията Ford обръща поглед към Европа, за да задвижи бизнеса си с електромобили. Ford твърдят, че до 2030 г. всичките им пътни превозни средства, продавани в Европа, ще бъдат изцяло електрически.
Японската компания Honda пък вече се е ангажирала да продава само електрифицирани автомобили в Европа до 2022 г.
Hyundai
През май Reuters съобщи, че базираната в Корея Hyundai планира да намали наполовина броя на автомобилите, задвижвани с изкопаеми горива, за да концентрира усилията си върху електромобилите. От компанията твърдят, че се стремят към пълна електрификация в Европа до 2040 г.
Jaguar Land Rover
Британският конгломерат обяви през февруари, че марката Jaguar ще стане напълно електрифицирана до 2025 г. Промяната за Land Rover ще бъде по-бавна.
Компанията казва, че 60% от продадените Land Rovers през 2030 г. ще бъдат с нулеви емисии. Това съвпада с датата, когато Обединеното кралство забранява продажбата на нови превозни средства ICE.
Renault Group
Най-продаваният автомобилен производител във Франция миналия месец разкри плановете си, че възнамерява до 2030 г. да електрифицира 90% от своите автомобили.
За да постигне това, компанията се надява да пусне 10 нови електромобила до 2025 г., включително обновената, електрифицирана версия на класическото Renault 5. от 90-те години.
Volkswagen
За компания, която многократно се е сблъсквала с глоби за измама в тестовете за емисии, изглежда, че VW приема сериозно прехода към електричество.
Volkswagen заяви, че цели всичките си автомобили, продавани в Европа, да бъдат електрически на батерии до 2035 г.
"Това означава, че Volkswagen вероятно ще произвежда последните автомобили с двигатели с вътрешно горене за европейския пазар между 2033 и 2035 г.", заявиха от компанията.
Volvo
Може би не е изненадващо, че шведска автомобилна компания планира да се електрифицира изцяло до 2035 г. Компанията казва, че ще продаде 50/50 части от напълно електрически автомобили и хибриди до 2025 г.
„Няма дългосрочно бъдеще за автомобили с двигател с вътрешно горене“, заяви главният технологичен директор на Volvo Хенрик Грийн по време на обявяването на бъдещите планове на производителя по-рано тази година.