С 42% намаляха поръчките на нови кораби
Работата на корабостроителниците е на най-ниското ниво от 24 години насам

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Глобалният обем на поръчките на нови кораби се срина до исторически минимум. През първите 6 месеца на годината в корабостроителниците по целия свят за били поръчани едва 269 търговски плавателни съда с общ преизчислен тонаж 5.75 млн. компенсирани бруто тона (CGT).
Това съобщава южнокорейската държавна информационна агенция Yonhap, позовавайки се на данни на авторитетната британска аналитична компания Clarkson Research Service, която от години следи състоянието на световния корабен пазар. Това е най-големият срив на поръчките на нови кораби от 1996 г. – от когато всъщност се събират такива данни.
В сравнение с първото полугодие на 2019 г. броят на поръчаните кораби е намалял с 42%. А именно броят и тонажът на поръчаните кораби е най-точният лакмус за моментното състояние и средносрочните перспективи на световната икономика.
Най-големите корабостроителници в света – китайските, са получили през първото полугодие на тази година поръчки за строителство на 145 плавателни съда (или 3.5 млн. CGT), което прави 61% от всички поръчки за нови кораби в целия свят.
Вторият най-голям строител на кораби в света – Южна Корея, е получила само 37 поръчки (1.1 млн. CGT), а третата корабостроителна сила – Япония, ще строи 36 кораба (570 хил. CGT).
Само през юни в цели свят са поръчани 30 нови търговски кораба (820 хил. CGT), което е с 26% повече спрямо май тази година, но с 51% по-малко от същия месец на миналата година. 16 от новите поръчки през юни са направени в Китай, а 4 – в Южна Корея.
По мнението на експертите на Clarkson Research Service възможно е през следващите месеци поръчките да се увеличат – очаква се Русия да поръча известно количество танкери за втечнен природен газ.