Вечерни новини: Частници заместват НКЖИ за жп мрежата; Жалбата срещу ремонта на ПАВЕЦ „Чаира“ падна
Dronamics ще използва двигатели на Kawasaki в своя „Черен лебед“; КЗК позволи на ББР и ЕСО да създадат две съвместни дружества

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Парламентът отвори вратата за частно управление на жп мрежата
Национална компания „Железопътна инфраструктура“ ще може да бъде заместена в управлението на железните пътища от частни компании. Това предвиждат промените в Закона за железопътния транспорт, които бяха приети окончателно на второ четене от Народното събрание.
КЗК отхвърли жалбата на отстранената фирма за ремонта на ПАВЕЦ „Чаира“
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) остави без уважение жалбата на консорциума „Донгфанг – Геострой – Дивел“ срещу поръчката за големия ремонт на ПАВЕЦ „Чаира“. Регулаторът е публикувал решението си на 16 септември, близо два месеца след образуването на производството.
Dronamics ще използва двигатели на Kawasaki в своя „Черен лебед“
Производителят на товарни дронове Dronamics обяви стратегическо партньорство с Kawasaki Motors – световен лидер в производството на двигатели, мотоциклети и моторни спортове. Сътрудничеството включва разработването на аеро-бутални двигатели от японската корпорация за тежкотоварния летателен апарат на българския стартъп – Black Swan.
КЗК позволи на ББР и ЕСО да създадат две съвместни дружества
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) даде зелена светлина на Българска банка за развитие (ББР) и Електроенергийния системен оператор (ЕСО) да създадат две съвместни дружества – акционерно дружество със специална инвестиционна цел (АДСИЦ) и обслужващо дружество (ОД). Решението е с незабавно изпълнение, като Комисията подчертава, че операцията няма да засегне конкуренцията на българския пазар.
Сделка за 1.7 млрд. лв. на вторичния пазар на необслужвани кредити
„ЕОС Матрикс“ ЕООД ще изкупи от „Агенция за събиране на вземания“ ЕАД (АСВ) портфейл от необслужвани дългове на стойност над 1.7 млрд. лв. Това е най-голямата сделка досега на вторичния пазар на изкупуване на вземания в България.
Въглеродният граничен данък ще натовари вноса с 22 млрд. евро до 2035 г.
Очакваните разходи за сертификатите, които от началото на следващата година ще трябва да плащат вносители на енергоемки суровини извън Европейския съюз, могат да достигнат десетки милиарди евро. Най-засегнати ще бъдат индустрии като стомана, алуминий, цимент, като тежестта ще падне основно върху страни като Русия, Турция, Индия, Китай и Украйна. Механизмът на ЕС за корекция на въглеродните емисии на границите (CBAM) ще повлияе на веригите на доставки и цените на ключовите суровини, става ясно от подробен анализ на FastMarkets.