Нарочиха стажант-диспечерка за виновна в гибелта на Кристоф дьо Маржери
Разследването по трагедията във Внуково продължава, увери говорителят на Следствения комитет на Русия Владимир Маркин
Изкупителнa жертвa
Стажант-диспечeрката в летище Внуково Светлана Кривсун е получила обвинение по делото за авиокатастрофа, в която е загинал президентът на френския нефтен гигант Total Кристоф дьо Маржери и тримата членове на екипажа на Falcon 50.
Стажантката е обвинена в „нарушаване на правилата за безопасност на движението и експлоатация на въздухоплавателен съд, довело до смърт по непредпазливост за двама и повече души“. Този член по Наказателния кодекс на Руската федерация (НК РФ) предвижда до 7 години лишаване от свобода.
В момента
Светлана Кривсун се намира под домашен арест. „Тя беше разпитана в качеството
си на обвиняема“, коментира говорителят на Следствения комитет на РФ (СКР) Владимир
Маркин.
Освен нея по делото за авиокатастрофата се обвиняват още 4 души: завеждащ аеродромната служба на Внуково Владимир Леденьов, ръководителят на полетите Роман Дунаев, диспечерът Александър Круглов и шофьорът на прословутия снегорин Владимир Мартиненко. „Разследването на наказателното дело продължава“, отсече Маркин.
На 24 октомври Басманният съд взе под стража до 21 декември Круглов и Леденьов, Дунаев и Кривсун изпратиха под домашен арест за същия срок. Според следствието в деня на катастрофата Леденьов е ръководел работите по снегосъбиране, а Дунаев, Кривсун и Круглов – въздушния трафик. Всички те се подозират за това, че „не са осигурили спазване на изискванията за безопасност на полетите и провеждането на наземни работи, което доведе до трагедията“.
Както писа вестник „Коммерсантъ“, разследването на гибелта на дьо Маржери е дадено на Михаил Гуревич, който през 2010 г. отговаряше за изясняване на обстоятелствата около падането на полския Tу-154 с президента Лех Качински на борда.
По-рано изданието разкри, че адвокатите не водача на предизвикалия сблъсъка снегорин не са получили резултатите от експертизата, според която по думите на СКР е бил "в състояние на алкохолно опиянение". Самият Мартиненко пък увери медиите, че по принцип не консумира алкохол, а в трагичната нощ пистите не са били осветени и се е ориентирал по указания на диспечерите.