САЩ започват разследване на технологичните гиганти
Ще се проверява дали използват антиконкурентни практики

~ 1 мин.
Американското министерство на правосъдието обяви, че започва широко разследване на големите фирми в областта на цифровите технологии относно това дали те участват в антиконкурентни практики - най-силният знак на администрацията на Тръмп е засилването на контрола над т.нар. Big Tech.
Разследването ще провери „дали и как водещите онлайн платформи са постигнали пазарна сила и се ангажират с практики, които са намалили конкуренцията, задушили иновациите или по друг начин увреждат потребителите“, се казва в изявление на Министерството на правосъдието.
Министерството на правосъдието не е идентифицирало конкретни компании, но каза, че прегледът ще разгледа загрижеността относно „търсене, социални медии и някои онлайн услуги на дребно“ - очевидно позоваване на Alphabet Inc (Google), Amazon.com Inc Facebook Inc, и потенциално Apple Inc.
Разследването ще провери „дали и как водещите онлайн платформи са постигнали пазарна сила и се ангажират с практики, които са намалили конкуренцията, задушили иновациите или по друг начин увреждат потребителите“, се казва в изявление на Министерството на правосъдието.
Министерството на правосъдието не е идентифицирало конкретни компании, но каза, че прегледът ще разгледа загрижеността относно „търсене, социални медии и някои онлайн услуги на дребно“ - очевидно позоваване на Alphabet Inc (Google), Amazon.com Inc Facebook Inc, и потенциално Apple Inc.
От ведомството отказаха да съобщят списък на компаниите, които разследването ще обхване, а самите компании, цитирани по-горе, отказаха коментар.
Министерството на правосъдието заяви, че прегледът е с цел „да се оценят конкурентните условия на онлайн пазара по обективен и справедлив начин и да се гарантира, че американците имат достъп до свободните пазари, на които компаниите се конкурират по същество, за да предоставят услуги, които потребителите искат.“
Министерството на правосъдието заяви, че прегледът е с цел „да се оценят конкурентните условия на онлайн пазара по обективен и справедлив начин и да се гарантира, че американците имат достъп до свободните пазари, на които компаниите се конкурират по същество, за да предоставят услуги, които потребителите искат.“