Шефът на VW лично провери зарядната мрежа в Европа и не остана доволен
Пътувайки между Австрия и Италия той едва е намерил къде да презареди батериите на своя електромобил

© ECONOMIC.BG / Ionity
По време на своята лятна почивка главният изпълнителен директор на Volkswagen AG Хърбърт Дийс установи, че да презареди батериите на електромобила си е доста трудна задача. В четвъртък той написа в социалните мрежи гневен пост, насочен към компанията за зарядни станции Ionity GmbH, в която съсобственик е VW.
За съжаление, карайки своя ID.3 модел до лятната си дестинация, той е имал големи трудности да намери работещ щепсел по протежението на прохода Бренър, който свързва Австрия с Италия, пише Bloomberg.
Така че продължих да шофирам до Тренто“, пише Дийс в LinkedIn, преди да опише точката за зареждане на Ionity, която е намерил в северноиталианския град. „Без баня, без кафе, без обслужване/счупено място за зареждане, тъжно състояние на нещата. Това беше всичко друго, освен първокласно зареждане, IONITY!“
Съвместното предприятие, създадено от Volkswagen, Daimler, BMW и Ford Motor през 2016 г., трябваше да се превърне в основен конкурент на мрежата от суперчарджъри на Tesla. Но сегашните критики на Дийс са просто поредните, които някой от акционерите отправя към дружеството.
Силке Багшик, ръководител маркетинг в бранда VW, миналата година заяви, че таксите на Ionity са твърде високи. Шефът на Audi Маркус Дюсман заяви пред вестник Handelsblatt през януари, че Audi обмисля да създаде своя собствена инфраструктура за зареждане в големите градове.
Недоволството от Ionity отразява мнението на германските автомобилни производители, че инфраструктурата за зареждане остава слабото звено в усилията им да настигнат Tesla. След като продажбите на електромобили в Европа се утроиха миналата година, компаниите се опасяват, че дългите опашки на местата за зареждане могат да отблъснат потенциалните купувачи.
Шефът на Ionity Майкъл Хаеш заяви в интервю по-рано тази година, че предприятието е в преговори с акционерите за значително разширяване на европейската мрежа за зареждане, за да бъде в крак с нарастващите продажби.
Говорителка на Ionity не беше веднага достъпна за коментар относно публикацията на Дийс в LinkedIn.