Шезлонгът на „Нестинарка“ все пак струва 10 лева
Концесионерът задължава клиентите да взимат задължително и шалте към пластмасовия стол

~ 2 мин.
Въпреки уверенията на министъра на туризма Николина Ангелкова, че концесионерът на плаж „Нестинарка“ си изпълнява изискванията и предоставя шезлонг срещу 36 ст., все пак се оказва, че няма как да седнете на него, ако не платите 10 лева. Причината е, че концесионерът не дава право на плажуващите да използват пластмасовия стол, без да си платят високата цена за шалте (постелка за шезлонга).
В петък министърът каза в кулоарите на Народното събрание, че практиката с шезлонг за 36 ст. и шалте за 10 лв. наистина съществува на „Нестинарка“. Тя обаче бе категорична, че концесионерът не задължава никого да си взима покривалото.
Ангелкова каза пред журналисти, че е направена проверка, която е установила, че шалтетата не са задължителни към шезлонга. Тя посочи също, че цените на чадърите и шезлонгите са регламентирани в договора за концесия. "Оттам нататък всички допълнителни услуги на плажа се предлагат на цени съобразно усмотрението на концесионера, единственото условие е, че тези допълнителни услуги не трябва да бъдат задължителни за всеки посетител на плажа, така че всеки да има право на избор дали да ползва чадър и шезлонг, или чадър, шезлонг и други плажни принадлежности, добави Ангелкова.
Това според председателя на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов не е така. Комисията е изпратила „таен клиент“ на плажа, който е установил, че шезлонгът се отдава задължително с таксувано шалте и той няма право на избор.
Установено е също така, че на табелата на плаж „Нестинарка” са обявени поотделно цени за всяка от услугите, но потребителят по никакъв начин не разбира, че не може да си наеме само чадър и шезлонг, а задължително и шалте. Маргаритов показа констативния протокол, в който са отразени тези обстоятелства и съобщи, че предстои на следващото си заседание Комисията да се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика. По закон санкцията за подобно нарушение е до 30 000 лв., а при повторно – до 50 000 лв.
Подобна нелоялна практика на плажа се установява за първи път, но в Комисията вече са постъпили първите сигнали от туристи чрез разкритите за този сезон виртуални приемни по Черноморието. „Тези сигнали основно касаят хотели и заведения – дублирани резервации, непредоставяне на услуги, които първоначално са били обещани от туроператора или хотелиера”, конкретизира председателят. И уточни, че такива нарушения са срещани и в изминали сезони, но няма тенденция да се прилагат от едни и същи търговци.
В петък министърът каза в кулоарите на Народното събрание, че практиката с шезлонг за 36 ст. и шалте за 10 лв. наистина съществува на „Нестинарка“. Тя обаче бе категорична, че концесионерът не задължава никого да си взима покривалото.
Ангелкова каза пред журналисти, че е направена проверка, която е установила, че шалтетата не са задължителни към шезлонга. Тя посочи също, че цените на чадърите и шезлонгите са регламентирани в договора за концесия. "Оттам нататък всички допълнителни услуги на плажа се предлагат на цени съобразно усмотрението на концесионера, единственото условие е, че тези допълнителни услуги не трябва да бъдат задължителни за всеки посетител на плажа, така че всеки да има право на избор дали да ползва чадър и шезлонг, или чадър, шезлонг и други плажни принадлежности, добави Ангелкова.
Това според председателя на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов не е така. Комисията е изпратила „таен клиент“ на плажа, който е установил, че шезлонгът се отдава задължително с таксувано шалте и той няма право на избор.
Установено е също така, че на табелата на плаж „Нестинарка” са обявени поотделно цени за всяка от услугите, но потребителят по никакъв начин не разбира, че не може да си наеме само чадър и шезлонг, а задължително и шалте. Маргаритов показа констативния протокол, в който са отразени тези обстоятелства и съобщи, че предстои на следващото си заседание Комисията да се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика. По закон санкцията за подобно нарушение е до 30 000 лв., а при повторно – до 50 000 лв.
Подобна нелоялна практика на плажа се установява за първи път, но в Комисията вече са постъпили първите сигнали от туристи чрез разкритите за този сезон виртуални приемни по Черноморието. „Тези сигнали основно касаят хотели и заведения – дублирани резервации, непредоставяне на услуги, които първоначално са били обещани от туроператора или хотелиера”, конкретизира председателят. И уточни, че такива нарушения са срещани и в изминали сезони, но няма тенденция да се прилагат от едни и същи търговци.