Шофьорска организация се обяви против фиксираните дати за шофиране със зимни гуми
От Съюза на автомобилистите в България излязоха със становище за проблемите в новия Закон за движение по пътищата

~ 2 мин.
Съюзът на автомобилистите в България (СБА) публикуваха становище, в което критикува доста от предложенията, залегнали в новия Закон за движение по пътищата. Той беше качен на правителствения портал за обществени консултации в началото на годината, а дебати по него се водеха в продължение на девет месеца.
Според позицията на СБА е неприемливо изискването на ползване на зимни гуми с фиксирани дати – между 15 ноември и 1 март. „Европейски държави, намиращи се на нашата географска ширина, имат сходни изисквания, но само при „наличие на сняг или заледяване на пътя“ без конкретни дати, като се допуска ползването и на летни гуми, но задължително с вериги“, пишат в становището си от организацията.
От Съюза не приемат и забраната за новите водачи да карат сами автомобили с мощност по-голяма от 67 конски сили.
"МПС-та с посочената в закона мощност трудно могат да се намерят на пазара (само в случай, че някой реши да инвестира в такъв автомобил), а при по-мощните автомобили фигурата на придружителя не е фиксирана и изискванията за нея са твърде общи и формални, с оглед на което е желателно да отпадне. При това описание трудно може да се въведе ефикасен контрол", смятат от СБА.
„В законопроекта не са премахнати някои архаични и ненужни изисквания – стикер на стъклото за Гражданска отговорност (ГО), също и за техническия преглед, при положение, че те не са необходими за осъществяване на контрол и вече може да се ползват съвременни решения, каквито се използват и за електронните винетки“, отчитат от организацията.
Освен това от СБА призовават и за по-прецизни текстове, които касаят разпределението на сумите, които се събират от глоби по Закона.
"В проекта основателно са включени разпоредби за загубата на правоспособността от системните нарушители, но трябва внимателно да се обмислят нарушенията, вследствие на които се стигат до това обстоятелство, тъй като при някои от включените нарушения няма дори едно ПТП, което означава, че мярката не касае пряко пътната безопасност", смятат още от браншовата организация.